دستگیری ۳ مدیر کانال‌های شبکه اجتماعی در ایلام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: ۳ نفر از افرادی که با راه‌اندازی کانال‌های شبکه اجتماعی و انتشار تصاویر شخصی افراد سبب هتک حیثیت شهروندان ایلامی می‌شدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 15 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی جمالی اظهار داشت: در پی رصد کارشناسان این پلیس و همچنین مراجعات شکات به این پلیس مشخص شد افرادی با راه‌اندازی کانال‌ در شبکه‌های اجتماعی با سرقت تصاویر شخصی افراد و تغییر در آنها و درج مطالب کذب باعث هتک حیثیت برخی از شهروندان شده بودند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از انتشار بیش از حد تصاویر خصوصی افراد ، بلافاصله با هماهنگی مراجع قضایی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

جمالی تصریح کرد: با تلاش مستمر کارشناسان پلیس فتا و اشراف اطلاعاتی کامل به حوزه فعالیت خود در کمترین زمان ممکن ۳ گرداننده اصلی این کانال‌ها شناسایی و دستگیر شدند و کلیه سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه آنان جمعع آوری شد.

وی یادآور شد: متهمان در ابتدا منکر موضوع شدند اما پس از مواجهه با مستندات محکم پلیس و استخراج ادله لازم از تجهیزات جمع آوری شده به بزه ارتکابی اعترف و متهمان انگیزه خود را مشکلات شخصی و انتقام جویی از طرف مقابل عنوان کردند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام خاطرنشان کرد: در ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای مبنی بر اینکه ‌هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال، یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی گفت: پلیس فتا همواره با چنین افرادی که بخواهند چنین فعل‌های مجرمانه‌ای را مرتکب شوند برخورد خواهد کرد.

جمالی به کاربران توصیه کرد، از انتشار و اشتراک گذاری تصاویر خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و بدانند حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در گام اول بر عهده خود کاربران است که باید با رعایت آن مانع از تجاوز دیگران به حریم خود شوند.

وی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار