کلینیکهای خصوصی پذیرای مددجویان بهزیستی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان از واگذاری ۴۰۰ پرونده مددجویان به کلینیک‌های بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 05 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،«زهرا همتی» گفت: پرونده مددجویان زیر پوشش این اداره کل با هدف توانمندسازی و خودکفایی به کلینیک‌های مددکاری بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای اصل 44 قانون اساسی با هدف واگذاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی انجام می‌شود افزود: در اجرای این طرح کلینیک‌های مددکاری با دریافت پرونده‌های مددجویان و پوشش آنها مکلف به ارایه خدمت و توانمندسازی این قشر خواهند شد.

همتی با اشاره به اینکه کلینیک‌های مددکاری موظف به بازتوانی مددجویان هستند، اضافه کرد: پرونده مددجویان غیر قابل بازتوان نیز به منظور ارایه کمک به موسسه های خیریه واگذار می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطر نشان کرد: طی چند سال گذشته تاکنون در مجموع یک هزار و 122 پرونده مددجویان به 10 کلینیک مددکاری و یک هزار و 575 پرونده نیز به هشت موسسه خیریه واگذار شده که از این تعداد 400 مورد مربوط به سال جاری است.

وی یادآور شد: این اداره کل به ازای هر پرونده مددجو به موسسه‌های خیریه 80 هزار ریال و به کلینیک‌های مددکاری 160 هزار ریال هزینه پرداخت پرداخت می‌کند ضمن اینکه این موسسات با نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند.

همتی گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح سالانه 10 درصد مددجویان زیر پوشش خودکفا شده و از چتر حمایتی این اداره کل خارج می‌شوند که به ازای خودکفایی هر مددجو به این کلینیک‌ها پاداش هم پرداخت می‌شود.

ویتاکید کرد:از مجموع 25 هزار مددجوی زیر پوشش بهزیستی استان ایلام، 12 هزار نفر در حوزه امور اجتماعی هستند که بیش از چهار هزار و 500 نفر آنان را زنانسرپرست خانوار تشکیل می‌دهند


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار