وسایل بازی غیر استاندارد در این شهرها پلمپ شد

مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: کارشناسان این اداره در ایام نوروز 50 وسیله بازی غیر استاندارد را پلمب کردند.
کد خبر: ۵۸۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 08 April 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس: مرتضی رهنما افزود:با توجه به اخطارهای مکرر که قبلا به شهرداری های استان و بهره برداران داده شده بود در ایام تعطیلات نوروزی این وسایل بازی فاقد تاییدیه استاندارد در شهرهای شیراز ، فراشبند ، قیر و کارزین ، اردکان، کازرون، داراب ، نی ریز و استهبان پلمب شد.
وی ادامه داد: نوشیدنی های گیاهی با نام تجاری «ریحان» با جعل علامت استاندارد و کد 10 رقمی و یک نوع عسل با جعل علامت استاندارد و بدون کد 10 رقمی از جمله کالاهای توقیف شده در ایام نوروز امسال است.
مدیرکل استاندارد فارس گفت:مقدار زیادی آبلیمو در ظروف چهار لیتری درمراکز عرضه به دلیل ممنوع بودن عرضه این حجم از آبلیمو در مراکز عرضه و همچنین آبلیموهایی که بدون هیچگونه برچسب نشانه گذاری که نشان دهنده آدرس تولید و تاریخ تولید باشد در مراکز عرضه شهر شیراز شناسایی و توقیف شد.
رهنما اظهارکرد: توقیف روغن تفاله زیتون پومیس که قابلیت خوراکی ندارد و روغن کنجد و آفتابگردان و دیگ زودپز غیر استاندارد و رب گوجه و شیشه دوجداره فاقد تاییدیه استاندارد که همگی فاقد هرگونه برچسب نشانه گذاری و آدرس تولید بوده نیز از فعالیت های کارشناسان اداره کل در ایام نوروز امسال بوده است.
وی همچنین گفت: چند نوع فیلتر هوا و روغن خودرو که فاقد هرگونه مشخصات بود در بعضی از مراکز خدماتی تعویض روغنی ها توقیف شد.
رهنما تاکید کرد: اداره کل استاندارد بر حمایت از کالاهای دارای تاییدیه استاندارد و برخورد جدی با متخلفان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات غیر استاندارد در سال جاری عزم جدی دارد.
وی از مردم خواست در هنگام خرید کالا به علامت استاندارد و کد 10 رقمی آن دقت کنند و با ارسال کد 10 رقمی به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت کالای استاندارد مطمئن شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار