طی سه روز آینده؛

هوای چهارمحال و بختیاری ناسالم می‌شود/ سرعت باد به 60 کیلومتر خواهد رسید

تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه روز آینده با پایین آمدن کیفیت هوا در ساعاتی از بعدازظهر وضعیت برای گروه حساس ناسالم می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 05 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره گفت: طی سه روز آینده وزش با نسبتاً شدید موجب ایجاد کانو‌ن‌های داخلی گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری خواهد شد.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرعت باد به 60 کیلومتر در ساعت خواهد رسید، افزود: در این مدت با پایین آمدن کیفیت هوا در ساعاتی از بعدازظهر وضعیت برای گروه حساس ناسالم می‌شود.
وی اضافه کرد: دمای هوای چهارمحال و بختیاری تا اوایل هفته آینده با یک تا دو درجه کاهش همراه خواهد بود.
قطره با اشاره به کاهش 46 درصدی میزان بارندگی در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: خشکسالی‌های 10 ساله و کمبود بارش‌های فصل پاییز و زمستان در سال گذشته باعث کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی در منطقه شده است؛ درختان مثمر از جمله گردو به این تنش میزان بارندگی حساس هستند و به همین علت امسال در استان با کاهش باردهی این محصولات روبه رو هستیم.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: اثرات این خشکسالی‌های پی‌درپی با یک سال پربارش جبران نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 85 تا 90 درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، افزود: با مدیریت منابع آبی، تجهیز سیستم‌های آبیاری و تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی می‌توان قدم بزرگی برای کاهش مصرف آب برداشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار