پرواز فرودگاه زابل براثر توفان لغو شد

کد خبر: ۶۴۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 23 August 2018

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پرواز ظهر سه شنبه مشهد - زابل - مشهد به دلیل کاهش دید ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان لغو شد.

حمیدرضا پارسا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرواز هواپیمای شرکت قشم ایر قرار بود بعد از ترک فرودگاه هاشمی نژاد مشهد ساعت 7:45 دقیقه امروز وارد فرودگاه زابل شود که به دلیل کاهش شدید دید افقی ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان پرواز این مسیر لغو شد.
وی ادامه داد: این تنها پرواز امروز به مقصد زابل در شمال سیستان و بلوچستان بود که دید کمتر از 500 متر ناشی از توفان گرد و خاک سبب لغو آن شد.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان بامداد سه شنبه به 30 برابر حد مجاز رسید.
صدق گودرزی فر حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان چهار هزار و 444 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 101 کیلومتر بر ساعت رسید.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال استان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.
گودرزی فر بیان کرد: در نواحی مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت غبار محلی در برخی ساعات وزش باد پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار