دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران:

رشت به عنوان شهر پایلوت توسعه پایدار کشور

وی افزود:عزم و اراده قوی در مدیریت شهری شهر و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت و همچنین ارتباط قوی بین فضای علمی و مراکز دانشگاهی با شورا و شهرداری این شهر وجود دارد که همه این موارد می تواند شهر رشت را به یک برند جهانی تبدیل نماید.
کد خبر: ۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶ 21 February 2015
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه گیلان،دکترسعیدی آبادی در دیدار با اعضای شورای شهر رشت در ساختمان ساعت شهرداری رشت اظهار کرد:شهر رشت اولین های بسیاری را در شناسنامه خود جای داده است و ایجاد دفتر همکاری های یونسکو،نمونه کوچکی از کارهای بزرگی است که در این شهر اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد:هیات یونسکو برای اولین بار 25 و 26 مرداد سالجاری به رشت آمد و تفاهم نامه  همکاری را با شهرداری رشت  امضاء کرد و در زمانی کوتاه حدودا 6 ماه باری دیگر به این شهر آمدیم تا با تلاش شورای شهر، شهرداری و ستاد توسعه پایدار شهر رشت در راستای مفاد تفاهم نامه برای ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی به گفتگو بنشینیم .

وی افزود:عزم و اراده قوی در مدیریت شهری شهر و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت و همچنین ارتباط قوی بین فضای علمی و مراکز دانشگاهی با شورا و شهرداری این شهر وجود دارد که همه این موارد می تواند شهر رشت را به یک برند جهانی تبدیل نماید.

معرفی شهر رشت به عنوان شهر پایلوت توسعه پایدار کشور

وی با اشاره به اینکه شهر رشت به دلیل آنکه جزء محدود شهرهایی است  که دارای ستاد توسعه پایدار فعال می باشد ،اذعان داشت:شهر  رشت می تواند به عنوان شهر پایلوت توسعه پایدار کشور معرفی شود و با نگاه ویژه ای که اعضای شورای شهر و شهرداری رشت به مقوله توسعه پایدار دارند فعالیت خوب این ستاد نشان دهنده این مهم است،چرا که توسعه پایدار به معنای واقعی ساختن امروز برای فردا است ،یعنی بگونه ای برنامه ریزی کنیم که همه چیز برای فردا آماده باشد و خوشبختانه در ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت این عزم جدی وجود دارد.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران خاطرنشان کرد:ما باید در راستای برند کردن شهر رشت گام برداریم و با توجه به پتانسیل های بالای این شهر در خصوص تنوع غذایی و استفاده از تولیدات کشاورزی بومی می توانیم شهر رشت را به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی به جهان معرفی نماییم، زیرا شهرهای امروز جهان برای آنکه در دنیا بهتر دیده یا شنیده شوند به دنبال برند کردن خود هستند.

وی متذکر شد:ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق در یکی از حوزه های هفت گانه یونسکو دریچه جدیدی را برروی گردشگری این شهر می گشاید و با توجه به جاذبه های طبیعی،فرهنگی وتنوع غذایی این شهر برند کردن شهر رشت به عنوان شهر خورراک شناسی نقش بسزایی جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

خوراک شناسی تنها تنوع غذایی نیست

دکتر سعید آبادی یادآورشد:خوراک شناسی تنها تنوع غذایی نیست و مسائل فرهنگی و علمی زیادی در خوراک شناسی وجود دارد و در شهر رشت توسط ستاد پایدار شهرداری این شهر گامهای بسیار خوبی در راستای معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی برداشته شده است.

وی افزود:استان گیلان دارای فرهنگ غنی و میراث فرهنگی ناملموس بسیاری است در کنار آیین ها، سنت ها، صنایع دستی زنان گیلان از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به حضور قومیت های مختلف در این استان شاهد تنوع فرهنگی در آن هستیم و بر این اساس شهر رشت قابلیت آن را دارد در شبکه جهانی شهرهای میراث فرهنگی ناملموس عضو شود .

وی با اشاره به اینکه شهر رشت دارای مفاخر و مشاهیر گرانقدری است متذکر شد:مفاخر و مشاهیر بسیاری در جهان وجود دارند که در این شهر رشد یافته اند و این افراد که فرزندان این شهر هستند می توانند شهر رشت را به یک برند جهانی تبدیل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار