برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی در فارس

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فسا گفت: بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور روز جمعه ۳۰ شهریورماه در صحرارود فسا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 12 September 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدکاظم رحمانی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور ساعت 8 صبح روز جمعه 30 شهریورماه طبق روای همه ساله در روستای صحرارود فسا برگزار می‌شود، اظهار داشت: این تعزیه میدانی در زمینی به مساحت 2 هکتار واقع در تپه‌های حضرت صاحب‌الزمان (عج) روستای صحرارود در 8 کیلومتری شهر فسا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعزیه که به ثبت معنوی رسیده امسال تحت عنوان «حدیث وفا و ولا» با موضوع وفاداری حضرت عباس (ع) نسبت به امام حسین (ع) است، عنوان کرد: سبک این تعزیه ایرانی_اسلامی است و امسال برای اولین بار در متن آن از وزن اشعار حماسی فرودسی الهام گرفته شده است.

رحمانی با بیان اینکه محمود سیمکانی با کمک 3 مشاور نویسندگی این تعزیه بر عهده داشته است، خاطرنشان کرد: دکتر شکرالله خاکرند از دانشگاه شیراز، دکتر مهدی محمدی از دانشگاه بین‌المللی قم و دکتر محمد شایق از اساتید دانشگاه مشاوره متن این تعزیه هستند.

وی با بیان اینکه سرپرستی این تعزیه توسط سیروس دستان و بهمن دستان است، گفت: امسال جلوه‌های ویژه‌ای که در این تعزیه بر روی آن کار شده مربوط به بخشی از حضور حضرت عباس (ع) در کنار شط فرات است و به نوعی ارتباط با زلالی و پاکی آب دارد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد فسا با بیان اینکه خانم کسایی و لیلا دستان کار طراحی المان ویژه این تعزیه را برعهده دارند، عنوان کرد: المانی که در زمین اجرای این تعزیه در حال طراحی است همان شط فرات و نخلستان است که روز اجرای تعزیه رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این تعزیه میدانی نزدیک به 220 نفر بازیگر دارد که قریب به 70 نفر آنها بالای 50 سال سن دارند و در مجموع بازیگران این تعزیه تلفیقیاز کودکان، نوجوانان، جوانان و افراد مسن است.

رحمانی از ساخت جایگاه ویژه خبرنگاران و عکاسان در زمین اجرای این تعزیه خبر داد و گفت: بعد از برگزاری این تعزیه سوگواره عکس تعزیه میدانی صحرارود برگزار می‌شود و عکس‌های برگزیده در نگارخانه اداره ارشاد فسا به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته نزدیک به 50 هزار نفر از شهرهای مختلف فارس، استان‌های مجاور مثل اصفهان، یزد، کرمان و غیره از این تعزیه استقبال کرده‌اند و امسال نیز پیش‌بینی ما استقبال بیش از 50 هزار نفر از اجرای این تعزیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار