تخریب بناهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه کرج

نوشداری پس از مرگ چندین نفر

حال باید پرسید که آیا باید جان 8 نفر گرفته می شد و میلیاردها تومان به استان البرز و مردم خسارت وارد می شد، تا مسئولان برای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، جدی باشند؟
کد خبر: ۶۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 24 July 2015

به گزارش تابناک – البرز: چند روز پس از وقوع سیل در استان البرز که منجر به تخریب اکثر خانه های روستای سیجان و مرگ حداقل 8 شهروند شد، معاون عمرانی استاندار البرز بر تخریب بناهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه کرج تأکید کرد و گفت: سیل چند روز گذشته در استان البرز 20 میلیارد تومان خسارت وارد آورده است!
هیربد معصومی در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود بناهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه سبب بروز برخی از مشکلات می‌شود همان‌طور که در سیل اخیر نیز بیشترین آسیب را دیدند.
این مسئول با تأکید بر اینکه بناهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه باید هر چه سریع‌تر تخریب شود، افزود: تخریب این بناهای غیرمجاز در اولویت کاری مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.
معصومی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مهمی که باید انجام شود ساماندهی رستوران‌های حاشیه رودخانه است.
معاون عمرانی استاندار البرز گفت: هواشناسی 29 تیرماه با گزارشی در خصوص وضعیت هوا و آب‌گرفتگی معابر اخطارهایی را داده بود، اما اشاره‌ای به سیل نداشت.
این اظهارات در حالی بیان شد که منصور رحمانیان مدیر کل هواشناسی استان البرز به صراحت اعلام کرده بود که به استاندار البرز، فرمانداران، شهرداران و دستگاه های مسئول هشدار داده بوده است.
معصومی تصریح کرد: در حادثه سیل اخیر به روستای سیجان خسارات بسیاری وارد شده است و باید هر چه سریع‌تر با ارائه خدمات و برنامه‌ریزی‌های لازم این روستا به وضعیت اولیه برگردد.
وی با بیان اینکه روستای سیجان بیش از 10 کیلومتر از جاده کرج - چالوس فاصله دارد، تأکید کرد: در این سیل خسارات زیادی به اراضی کشاورزی و باغات این روستا وارد شده است.
به گفته این مسئول، در برآوردهای انجام شده سیل اخیر به 80 دستگاه خودرو و 50 خانه روستایی آسیب جدی وارد کرده است.
معاون استاندار البرز همچنین از تخرب 400 واحد غیرمجاز در بستر رودخانه خبر داد.
هیربد معصومی ادامه داد: برخورد با متخلفان در این زمینه نیز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
این مسئول با اعلام اینکه سیل اخیر بیشتر به این گونه واحدها خسارات وارد کرده است، افزود: در این راستا و با هماهنگی‌های انجام شده 400 واحد غیرمجاز در بستر رودخانه تخریب شد.
این اظهارات در حالی بیان می شد که بر اثر گزارش دستگاه های ناظر و بررسی های انجام شده، یکی از علت های افزایش خسارت سیل، ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه کرج بوده است.
حال باید پرسید که آیا باید جان 8 نفر گرفته می شد و میلیاردها تومان به استان البرز و مردم خسارت وارد می شد، تا مسئولان برای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، جدی باشند؟
از سوی دیگر در این جلسه از تعداد محدودی خبرنگار دعوت و از دعوت خبرنگاران منتقد استانداری البرز از جمله تابناک خودداری شده است. همچنین به خبرنگاران حاضر نیز اجازه طرح سوالاتی از جمله اینکه "چرا برخی از اعضای عضو ستاد مدیریت بحران که پست های حساسی در دستگاه های امدادی داشتند، علیرغم هشدار هواشناسی مرخصی بودند؟" داده نشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
همین الان هم آقایان کاری کنند، صد شکر به جا می آوریم
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار