بلاتکلیفی خرده‌فروشان ازنوسان قیمت مرغ

مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان با بیان اینکه نوسان قیمت مرغ زنده سبب بلاتکلیفی خرده‌فروشان مرغ شده است، گفت: با اجبار نمی‎توان قیمت مرغ را پایی نگه داشت.
کد خبر: ۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵ 21 February 2015

 مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان با بیان اینکه نوسان قیمت مرغ زنده سبب بلاتکلیفی خرده‌فروشان مرغ شده است، گفت: با اجبار نمیتوان قیمت مرغ را پایی نگه داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا بابایی پیش از ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در زمینه قیمت مرغ این است که مرغ زنده با قیمتهای مختلف در روزهای گذشته به کشتارگاه تحویل شده و این نوسانات سبب بلاتکلیفی خرده‌فروشان در بازار همدان نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه مرغ زنده ۵۴۰۰ تومان به کشتارگاه تحویل شده است، افزود: براساس این قیمت مرغ گرم با قیمت ۷۳۲۰ تومان به دست واحدهای صنفی برای عرضه میرسد، در این بین نیز واحدهای صنفی باید ۱۲ درصد سود قانونی خود را برای مرغ لحاظ کنند.

بابایی با اعلام اینکه روز پنج شنبه قیمت مرغ تا ۸۰۰۰ تومان نیز در بازار همدان افزایش یافت، تصریح کرد: براساس قانون خردهفروشان و واحدهای صنفی قیمت درستی را اعمال کرده بودند ولی از آنها خواسته شد تا قیمت مرغ را کاهش دهند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان تاکید کرد: در حال حاضر عرضه مرغ گرم در بازار کم نیست بلکه باید بر روی قیمت مرغ زنده نظارت جدی صورت گیرد چرا که نمیتوانیم به اجبار از خردهفروشان و واحدهای صنفی بخواهیم قیمت مرغ را به بهای ضرر کردن پایین نگه دارند.

وی با اعلام اینکه امروز قیمت مرغ زنده در مقابل کشتارگاه به ۵۷۰۰ تومان رسیده است، تصریح کرد: این امر میطلبد تا سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی ورود جدی داشته و مسائل را بررسی کند.

بابایی با اشاره به اینکه در فعالیت نانوایی‌ها نوروز امسال مشکل داشتیم، اظهار داشت: لیست نانوایی‌های کشیک در شهرستان همدان مشخص شده و در نقاطی که مسافران بیشتری حضور دارند اجازه تعطیلی به نانوایی‌ها داده نشده است.

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها در ایام نوروز با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند، تصریح کرد: اما نانوایی‌ها به صورت یکسره تا ظهر فعالیت داشته و بعدازظهر نیز فعالیت دارند، البته ۲۵ واحد نانوایی نیز تا ساعت ۲۴ فعالیت میکنند تا نیاز مردم و مسافران را تامین کنند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان از آغاز نمایشگاه بهاره همدان از ۱۸ اسفند ماه خبر داد و گفت: ۸ اتحادیه پوشاک، کیف، کفش، آجیل، شیرینی، خرازی، بهداشتی و مرغ و ماهی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ برای بازدید و خرید عموم مردم باز است، افزود: بازرسان اتاق اصناف در این نمایشگاه حضور داشته و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد میکنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار