12 هزار تن ماسه و نمک در البرز ذخیره سازی می شود

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز اعلام کرد که 12 هزار تن ماسه و نمک برای روزهای برفی و یخبندان راه های این استان ذخیره سازی می شود.
کد خبر: ۶۶۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 09 October 2018

عباس صفری اظهار داشت: 13 مکان در راه های البرز برای انباشت این مقدار شن و ماسه پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه برای استقبال از زمستان نشست مشترکی با دستگاه های اجرایی و امدادی البرز برگزار شده است، افزود:طرح زمستانه راهداری از 15 آبان ماه امسال به صورت رسمی آغاز می شود و نیروهای خدمات رسان به حالت آماده باش در می آیند.
صفری گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته 20 اکیپ راهداری به همراه 135 دستگاه خودرو سبک ، سنگین و نیمه سنگین در تمام راه های استان آماده خدمات رسانی به مسافران و مردم البرز هستند.
**اعتبارات استانی برای نگهداری راه های البرز کافی نیست 
صفری با اشاره به اینکه اعتبارات استانی برای نگهداری راه های البرز بسیار ناچیز است، خاطر نشان کرد: بیشتر شهرستان های تابعه استان حتی اعتبار کافی برای خرید ماسه و نمک ندارند اما با این حال تلاش شده تا برنامه ریزی مدونی برای این بخش داشته باشیم .
وی افزود: برای تامین هزینه ها و سرویس دهی راه های البرز انتظار کمک از مسئولان استانی داریم.
این مسئول بیان داشت: 2 تا 6 درصد اعتبارات ساخت راه ها باید به نگهداری جاده ها اختصاص یابد که اگر برای یک هزارو 400 کیلومتر راه پرتردد استان 2 هزار میلیارد تومان به طور متوسط هزینه های ساخت نیاز است که حدود 50 میلیارد تومان یعنی 2 درصد صرف نگهداری می شود.
وی ادامه داد: برای خدمات دهی مناسب به مردم و مسافران با مشارکت بخش خصوصی 135 دستگاه خودرو سبک ، نیمه سنگین و سنگین تجهیز شده است.
استان البرز یک هزارو 450 کیلومتر آزاد راه بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد، جاده کوهستانی کرج- چالوس از مسیرهای کوهستانی پر تردد و پر حادثه کشور است که برای نگهداری و نمک پاشی این مسیر در فصول سرد زمستان اعتبارات عمرانی زیادی نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار