آیت‌الله شبستری با اشاره به سفر هیئت‌های اروپایی :

نه ذوق زده شده و نه نگران باشیم/رجزخوانی آمریکا بی‌خودی و آب در هاون کوبیدن است

امام جمعه تبریز با اشاره به سفرهای هیئت‌های اروپایی به ایران گفت: دولت محترم در عین حالی که به مسائل دیپلماتیک توجه می‌کند، عزت، مصلحت و حکمت را در نظر بگیرد.
کد خبر: ۶۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 31 July 2015

دولت در کنار توجه به مسائل دیپلماتیک، عزت، مصلحت و حکمت را نیز در نظر بگیرد/ ذوق‌زده نشویم


خبرگزاری فارس: دولت در کنار توجه به مسائل دیپلماتیک، عزت، مصلحت و حکمت را نیز در نظر بگیرد/ ذوق‌زده نشویم

 آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سفر هیئت‌های خارجی به ایران اظهار داشت: دولت محترم در عین حالی که به مسائل دیپلماتیک توجه می‌کند، عزت، مصلحت و حکمت را نیز در نظر بگیرد.

* نه ذوق زده شده و نه نگران باشیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر هیئت‌های اروپایی به ایران اظهار داشت: بوی کباب به استشمام برخی اروپایی‌ها خورده و آنان به دنبال منافع خود هستند.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت:  این شخص با سوابق کذایی در حالی به ایران آمد که ارسال خون‌های آلوده به کشور و سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات و خوش خدمتی به آن‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه نه ذوق زده شده و نه نگران باشیم، افزود: در رسیدگی به برجام دقت بیشتری انجام شود.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مجلس دقت کافی در رسیدگی به برجام و جمع بندی مذاکرات هسته‌ای را اتخاذ کند، تصریح کرد: کشورهای غربی به ویژه آمریکا قابل اعتماد نیستند به طوریکه هنوز مرکب جمع‌بندی و برجام مذاکرات هسته‌ای با ایران خشک نشده آمریکا رجزخوانی خود را آغاز کرده است.

* رجزخوانی آمریکا بی‌خودی و آب در هاون کوبیدن است/  این صحبت‌ها دیگر نخ‌نما شده است

وی خاطرنشان کرد: رجزخوانی آمریکا بی‌خودی و آب در هاون کوبیدن است و این صحبت‌ها دیگر نخ نما شده است.

آیت‌الله شبستری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ملت ایران دفاع از خود را در هشت سال دفاع مقدس و مقاطع مختلف نشان داده بلکه دفاع از مسلمانان مظلوم را وظیفه خود می‌داند.

رهبری فرزانه آیت الله خامنه‌ای بی‌بدیل و بی‌نظیر در مدیریت و سیاست‌مداری است/ از نهضت مشروطیت درس بگیریم

خطیب جمعه تبریز با اشاره به سالروز  نهضت مشروطیت اظهار داشت: وقتی که مردم شریف ایران ظلم و جنایات حکومت قاجار به تنگ آمدند با رهبری علما و روحانیت دست به قیام زدند و بی‌گمان نهضت مشروطه یکی از نقاط عطف و تاریخ‌ساز ایران اسلامی و از سویی نماد وحدت مردم حول محور روحانیت و تجلی دخالت بیگانگان در امور داخلی برای برهم زدن وحدت است.

آیت الله شبستری تصریح کرد:  ریشه قیام مشروطیت در رفتار ظالمانه پادشاهان قاجار و وابستگان دربار بود اما روشنفکران غرب‌زده با نفوذ در دستگاه‌ حکومت مشروطه را منحرف کرده و تبدیل به استبداد رضاخانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: استعمار پیر با کمک روشنفکران غربزده، جریان مشروطیت را به نفع خود تغییر و در نهایت نهالی که قرار بود زمینه را برای آزادی فراهم سازد، وابستگی به استبداد را منجر شد.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه مشروطیت درس عبرتی برای ملت ایران است، گفت: شکست نهضت مشروطیت مشروعه بر اثر بی‌بصیرتی مردم، بی‌تجربگی رهبران مشروطه، انزوا علما و کناره‌گیری متدینین شد.

وی گفت: خدا را شاکریم که در حال حاضر در راس نظام ولی فقیه قرار گرفته و به اعتراف سیاستمداران دنیا رهبری فرزانه آیت الله خامنه‌ای بی‌بدیل و بی‌نظیر در مدیریت و سیاست‌مداری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حفظ بصیرت مردم و تبعیت از مقام عظمای ولایت اظهار داشت: صلابت بی‌نظیر مقام معظم رهبری باعث خنثی شدن بحران‌ها و به فضل الهی، نظام اسلامی از ثبات و اقتدار بیشتری برخوردار شده است.

* در آینده نزدیک  داعش بلای جان ترکیه می‌شود

عضو خبرگان رهبری  در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به تجاوز ترکیه به خاک سوریه و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم اشاره و اظهار داشت: ترکیه بعد از ملاقات با رئیس جمور آمریکا تحت عنوان مبارزه با داعش به میدان آمده در حالی که افکار عمومی و دنیا حمایت و کمک های ترکیه به داعش را فراموش نکرده است.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک  داعش بلای جان ترکیه می‌شود.

* رژیم آل‌سعود تصرف یمن را در خواب خواهد دید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ادامه جنایات رژیم سعودی در ادامه بمباران مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: به تعبیر دانشمندان رژیم آل‌سعود در تجاوز به یمن تا دیروز با آتش‌بازی می‌کرد امروز با  آتش‌بس بازی می‌کند.

وی گفت: اعلام آتش‌بس و نقض آن از سوی رژیم آل‌سعود را نوعی فریب افکار عمومی دانست و آن را برای تجهیز نیروهای القاعده اعلام کرد.

آیت‌الله شبستری گفت: آنچه مسلم است یمن‌ها پیشتاز بوده و عمده یمن در اختیار انصار‌الله و مردم یمن است.

وی با بیان اینکه ملت یمن از اراده و ایمان قوی همانند حزب‌الله لبنان برخوردار هستند، گفت: ملت یمن هرگز کوتاه نمی‌آیند و تصرف و اشغال یمن را عربستان سعودی در خواب می‌بیند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به صنعتی شدن شهرها، افزایش حوادث رانندگی و عمل‌های جراحی بر اهدای خون از سوی شهروندان تاکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار