دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان از دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در خبر داد و گفت: متهم با ۳۵ فقره کلاهبرداری با ارزش ۲۲ میلیارد ریال شناسایی و روانه زندان شد.
کد خبر: ۷۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 02 August 2015
 رئیس پلیس آگاهی استان همدان از دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در خبر داد و گفت: متهم با ۳۵ فقره کلاهبرداری با ارزش ۲۲ میلیارد ریال شناسایی و روانه زندان شد.

 به گزارش تسنیم؛رضا زارعی  اظهار داشت: چندین نفر از مالباختگان با در دست داشتن مرجوعه‌هایی متضمن دستور قضایی به پیوست گواهی عدم پرداخت چک به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی همدان مراجعه کردند.

وی افزود: این مال‌باختگان اعلام داشتند که فردی، با همدستی دو نفر دیگر در همدان با جلب اعتماد مال‌باختگان، خودروی آنان را با قیمت بالا خریداری و در قبال خرید خودرو یک برگ چک صادر و تحویل داده و همان خودرو را با قیمت پایین‌تری به صورت نقدی در بازار به فروش می‌رساند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان تصریح کرد: مال‌باختگان خودروی خود را به صورت امانت در نمایشگاه قرار می‌دادند و مالک نمایشگاه بدون اطلاع مالکان، خودروی آنها را به فروش می‌رساند و بعد از متوجه شدن مالکان خودروها، به آنها چک روز تحویل و با وعده و وعیدهای دروغ آنها را فریب می‌داد.

وی بیان کرد: همچنین، در پی این شکایت، شکایات دیگری در سال ۹۴ از متهم اصلی دال بر کلاهبرداری و همچنین فروش مال غیر و صدور چک بلامحل به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری واصل شد.

زارعی گفت: به سبب تعداد زیاد شکات و از طرفی متواری شدن متهم، پیگیری پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و با تحقیقات ویژه انجام شده کلاهبرداری و فروش مال غیر و صدور چک بلامحل توسط متهم و متواری بودن وی مورد تأیید قرار گرفت و با انجام استعلامات درون و برون سازمانی حضور وی در داخل کشور تأیید شد.

وی عنوان کرد: با شگردهای خاص پلیس ابتدا همدستان متهم شناسایی و سپس با بهره‌گیری از امکانات اطلاعاتی و فنی محل اختفای متهم که یکی از شهرستان‌های شمال کشور بود، شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان افزود: در نهایت با اخذ نیابت قضایی و تحقیقات نامحسوس، متهم در خیابان با یک دستگاه موتورسیکلت دستگیر و به پلیس آگاهی همدان دلالت داده شد.

وی گفت: اکنون متهم به تعداد ۳۵ فقره کلاهبرداری با همدستی دو نفر معترف و متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

زارعی ابراز کرد: تمامی شکات پرونده شناسایی شدند و ارزش اموال حاصل شده از اقدامات ۲۲ میلیارد ریال است که متهمان پس از تکمیل تحقیقات با قرار بازداشت قانونی روانه زندان همدان شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار