اعزام کارشناسان سازمان مدیریت به مناطق سیل زده

کد خبر: ۷۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 02 August 2015
کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور روزیکشنبه با حضور در استانداری البرز، علل بروز سیل اخیر را دراین استان بررسی کردند.
به گزارش ایرنا، درنشستی که با حضور این کارشناسان و مسوولان ادارات مدیریت و برنامه ریزی، بحران، راه و شهرسازی، آب منطقه ای، برق، فرمانداری کرج، جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه های اجرایی برگزار شد، علاوه بر علل وقوع سیل ، مشکلات و نیازهای سیل زدگان بررسی شد.

محمود ملکوتی خواه نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوردراین نشست گفت: وضعیت خاص جغرافیایی وآب و هوایی استان البرزبه عنوان یک موضوع خاص باید مورد توجه دستگاه های اجرایی این استان قرار گیرد. 

وی افزود: بیشترعلل بروز سیل در استان های کشور مشترک بوده که از جمله آن می توان به احداث پل های غیراستاندارد و تجاوز به حریم رودخانه ها اشاره کرد.

ملکوتی خاطرنشان کرد: خسارت بار بودن بارش 13.6 میلی متری در40 دقیقه در استان البرز از نکات سووال برانگیز است.

وی اضافه کرد: نقاط حادثه خیز در حاشیه رودخانه کرج و دیگر رودخانه باید مشخص و نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

در این نشست تعدادی از مدیران کل استان البرز از جمله هواشناسی استان به علل وقوع سیل اخیر و میزان خسارات و تلفات وارده پرداختند.

همچنین هریک از مدیران دستگاههای اجرایی حاضر در نشست به بیان گزارش عملکرد خود پس از حادثه سیل پرداختند. 

در جریان سیل دو هفته پیش استان البرز خسارات زیادی به روستای سیجان در جاده کرج - چالوس و روستاهای تابعه شهرستان طالقان استان البرز وارد شد ضمن آنکه هشت تن از ساکنان سیجان، جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار