آیت الله مکارم شیرازی خطاب به اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه:

ضرورت استفاده از ماهواره‌ها در جهت ارسال پیام‌های اسلام به دنیا

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت استفاده از ماهواره‌ها،کتب، ارسال مبلغ و تشکیل کنگره و همایش در جهت ارسال پیام‌های اسلام به سراسر دنیا گفت: از این فرصت‌های به وجود آمده برای پیشرفت برنامه اهل بیت (ع)بایستی به‌نحو احسن استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 12 August 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، این مرجع تقلید جهان اسلام در دیدار با اساتید و نخبگان بسیجی سطوح عالیه حوزه‌های علمیه که در محل دفتر وی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس مذهب تشیع ، اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه را شاگردان امام صادق (ع) و افتخاری برای آنان خواند.

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی در خط مقدم قرار دارند، گفت: اساتید بسیجی حلقه اتصال حوزه و نظام جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر هستند و نقش مهمی هم در حوزه‌های علمیه و هم در مسائل مهم مربوط به نظام دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جوانی انسان، سلامت، توفیق برای تدریس در حوزه‌های علمیه و همچنین زندگی در نظام جمهوری اسلامی از نسیم‌های سعادت است، خاطر نشان کرد: امروز هر کتابی از کتاب‌های سنی و شیعه را باز می‌کنیم قال الصادق (ع) و قال الباقر (ع) را می‌بینیم زیرا امام صادق و امام باقر (ع) در شرایطی امامت می‌کردند که حکومت بنی‌امیه برچیده شده و بنی‌عباس نیز وقت لازم برای مبارزه با این امامان را نداشت لذا ایشان از این فرصت استفاده کرده و 4 هزار شاگرد تربیت کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه این استفاده از فرصت در ائمه دیگر نیز وجود داشته است، یادآور شد: یکی از دلایل پذیرش ولایت‌عهدی امام رضا (ع) استفاده از شرایط دربار مأمون بود که همانند رسانه اخبار را پخش می‌کردند.

وی ادامه داد: با این شرایط در زمان امام رضا (ع) دربار مأمون تبدیل به محیطی برای بحث‌های عقیدتی شد.

این مرجع تقلید متذکر شد: اگر امام صادق و امام باقر (ع) به سمت پایه‌های اصول دین رفتند امام رضا (ع) به سمت تقویت پایه‌های عقیدتی رفت.

وی تأکید کرد: نظام اسلامی ما مستقر، پابرجا، قوی و راسخ بوده که این مسائل یک فرصت برای پیشرفت برنامه‌های اهل بیت (ع) است که حوزه‌های علمیه نیز باید از این فرصت حداکثر استفاده را کنند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: باید از فرصت‌هایی که به وجود می‌آید استفاده کنیم و زمانی که نسیم سعادت می‌وزد برای رسیدن به هدف از این نسیم استفاده کنیم.

وی سلامتی، جوانی، داشتن دوست خوب و نظام اسلامی خوب را از جمله این نسیم‌های سعادت دانست که بایستی به بهترین شکل از آن‌ها بهره برد، عنوان کرد: کتب اهل سنت از بسیاری از روایات احکام خالی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: از همین رو اهل سنت به‌دنبال قیاس می‌روند چرا که دست آن‌ها خالی است ولی امام صادق و امام باقر(ع) از فرصت خود استفاده کردند و ما را در این عرصه غنی ساختند.

وی خاطرنشان‌کرد: تمام ائمه(ع) هریک به‌نحوی به بهترین شکل از فرصت‌هایی که برای آن‌ها ایجاد شده استفاده کرده‌اند.

مرجع عالیقدر شیعیان با بیان اینکه امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بیشتر به‌سراغ تقویت پایه‌های ستون دین رفتند، افزود: پس از اینکه این امامان بزرگوار در جهت تقویت پایه‌های ستون دین فعالیت‌کردند امام رضا(ع) در جهت تقویت پایه‌های عقیدتی حرکت کردند.

آیت الله مکارم شیرازی صحیفه سجادیه را نمونه‌ای برای استفاده از فرصت‌ها توسط امام سجاد(ع) دانست و افزود: نظام اسلامی مستقر و پابرجا و راسخ روی پای خود ایستاده است و این فرصتی مناسب برای بهره بردن است.

آیت الله مکارم شیرازی با تبیین دو تفسیر برای اساتید بسیجی تصریح کرد: همه باید در اسلام بسیجی باشند و این‌گونه نیست که بعضی عضو بسیج باشند و بعضی دیگر مستثنی باشند.

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی در خط مقدم قرار دارند، اظهار داشت: اساتید بسیجی حلقه اتصال حوزه به نظام و نظام به حوزه هستند.

آیت الله مکارم شیرازی در تشریح جایگاه اساتید بسیجی حاضر گفت: این توفیقی خدایی است و نعمتی الهی که باید آن را ارج نهید و شما بسیج اساتید باید جوری برخورد کنید که دست افراد نادان سوژه ندهید و نگویند که می‌خواهند حوزه را سیاسی کنند.

وی تصریح کرد: مبادا سخنی گفته شود که دشمن استنباط غلطی از آن داشته باشد، اساتید بسیجی بایستی بین اساتید بدرخشند چرا که عملاً ثابت کنند که استاد بسیجی در برنامه‌های علمی حوزوی و در مقابل دشمنان بسیج است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار