176 اثر تاریخی و طبیعی مازندران ثبت ملی شده است

معاون میراث فرهنگی مازندران به بیش از دو هزار آثار تاریخی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۷۱۶ اثر طبیعی، تاریخی و معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۷۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 12 August 2015
مهران حسنی از مازندران به عنوان سرزمین فرهنگ، تمدن و طبیعت اش شگفت انگیز یاد کرد و گفت: مازندران به عنوان قطب طبیعت گردی کشور سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و هزاران گردشگر خارجی است.  
وی با اشاره به اینکه در دنیا دریای خزر به دریای کاسپین معروف است، اظهارداشت: بیش از ۳۴۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر و همچنین جنگل های زیبای هیرکانی با درختان پهن برگ که در دنیا کم نظیر است در استان مازندران وجود دارد.
حسنی از ثبت باغ تاریخی عباس آباد بهشهر در یونسکو بعنوان یک اثر تاریخی خبر داد و گفت: در استان مازندران آبهای گرم معدنی شور، ترش و شیرین با خواص درمانی و چشمه سورت وجود دارد.
وی به وجود بیش از ۲۰۰ آژانس جهانگردی، دو تله کابین، مجموعه تفریحی و توریستی اشاره کرد و با بیان اینکه هتل های ۵ ستاره در استان در دست ساخت است، اذعان داشت: از ظرفیت های مازندران می توان در زمینه های مختلف طبیعت گردی، تاریخی، فرهنگی، دریایی، سلامت، غذا و روستایی نام برد.
وی با اشاره به بازدید هیئت ویتنامی از جاذبه های مازندران و با بیان اینکه کشور ویتنام بازار هدف نبوده است، تصریح کرد: با توجه به حضور هیات ویتنامی به استان مازندران می توانیم با تعامل و همفکری این کشور را به عنوان مقصد جدید سفر انتخاب کنیم.
نقل از:مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار