جشن ازدواج 110 زوج جوان در قم برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان قم گفت: همزمان با شروع دهه کرامت مراسم پیوند آسمانی ۱۱۰ زوج جوان قمی با حضور مسئولان در ساختمان شهرداری مرکزی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 18 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی قم، محمد عباسیان ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: پیروی از الگو و سیره زندگی اهل‌ بیت(ع) و انتقال روش زندگی معصومان  به نسل جوان از سفارشات دین مبین اسلام است که قناعت، دوری از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قرار دادن معیارها و خصوصیات معنوی، دینی، اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی برپایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا از جمله این سفارشات است.

وی خاطرنشان کرد: جشن ازدواج این قشر از جامعه که با نبود بضاعت مالی رو به رو است،  بسیار جذاب و قابل تامل برای افرادی است که در مراسمات ازدواجشان تجمل گرایی و اسراف را نهادینه می‌کنند و خصوصیات معنوی و اخلاقی را به دست فراموشی می‌سپارند و نمی‌خواهند باور کنند که ازدواج بدون تجملات و اسراف هم امکان‌پذیر است و ما بر آن هستیم که با حمایت خیران و نیکوکاران اینگونه مراسمات را هر چه بهتر برگزار کنیم.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام، ماهیت ازدواج یک قرارداد و پیمان با شرایطی ویژه است و بسیار پسندیده و مطلوب است و از منظر فقه اسلامی، عملی مستحب و چه بسا مستحب موکد و در برخی موارد واجب شمرده می‌شود.

وی عنوان کرد: عفت و حیا از جمله این صفات است که یکی از راه‌های تأمین این صفات و سجایا ازدواج است، اسلام با تشریع ازدواج، مسیر رسیدن به عفت و حیا را هموار می‌سازد، به این صورت که ازدواج را بهترین و طبیعی‌ترین راه تأمین نیازهای بشر معرفی می‌کند.

عباسیان در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشن آسمانی، خاطرنشان کرد: مراسم ازدواج 110 زوج جوان در روز پنجشنبه 29 مردادماه، با حمایت موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) و با همکاری اداره‌کل بهزیستی قم و شهرداری قم در ساختمان مرکزی شهرداری برگزار خواهد شد که بنا داریم به هر زوجی مبلغی هدیه نقدی و یک وام قرض الحسنه 10 میلیون ریالی به همراه مقداری از لوازم جهیزیه اهدا کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار