پیش بینی اعتبار ساخت آزادراه پل زال - چیلات - نجف اشرف در بودجه سال آتی

استاندار ایلام گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت آزادراه پل زال - چیلات - نجف اشرف که در سفر هیات بلندپایه اقتصادی به استان ایلام تصویب شده بود، پیش بینی شد.
کد خبر: ۷۹۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 04 November 2019

به گزارش تابناک  ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مشترک با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواستار عملیاتی شدن مصوبات سفر هیات بلند پایه اقتصادی کشور به استان ایلام شد.

وی افزود: بعد از حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور به استان و اتخاذ تصمیماتی از جمله ایجاد بزرگراه پل زال، چیلات، نجف اشرف و پیگیری آن در نشست مردادماه سال جاری با حضور چهار بانک عامل ملی، ملت، سپه و پارسیان و مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور، لازم است در جهت عملیاتی شدن مصوبات اتخاذ شده اهتمام جدی صورت گیرد.

در این نشست پس از بحث و گفت و گوی استاندار ایلام با مقامات کشوری، مقرر شد بر اساس تفاهم نامه های گذشته نسبت به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و بانک های عامل اقدام شود.

همچنین در این نشست سه جانبه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به ایجاد طرح آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف در لایحه بودجه ۹۹ اقدام کند.

پروژه بزرگ آزاد راه پل زال - مورموری- دهلران - چیلات - نجف اشرف به طول ۱۲۶ کیلومتر اتصال دهنده آزاد راه‌های کشور به شبکه حمل و نقل کشور عراق و شهر نجف است.

پیش از این استاندار ایلام خبر داده بود: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام و مساعدت وی برای اتصال استان به آزاد راه و پیگیری های لازم صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران - نجف اشرف ( پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات) توسط معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت پذیرفت.

به گفته سلیمانی دشتکی، این آزاد راه از پل زال تا مرز چیلات دهلران( آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام ) که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مات و مبهوت
|
France
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
خدا کنه راست باشه...
ارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
رویا پرداری بوده.....اخه اینا دومتر جاده رو بعد 10 سال خط کشی میکنن....اگرم این خبر راست باشه...میفته120000 سال آینده این طرح
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار