۷۲ طرح تولیدی و عمرانی در دهه فجر در مازندران به بهره‌برداری رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران از به بهره‌برداری رسیدن ۷۲ طرح تولیدی، اقتصادی و عمرانی در دهه فجر در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 10 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، حسن خیریان پور روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های دهه فجر در بخش مرزن آباد شهرستان چالوس افزود: این طرح ها با سرمایه گذاری ۸۴۳ میلیارد تومانی بخش خصوصی تنها در حوزه تولیدی، اقتصادی و عمرانی در ایام الله دهه فجر در استان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: برغم شرایط سخت تحریم با تلاش دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی مازندران دهه فجر امسال ۸۶۶ پروژه با اعتباری معادل هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی بر ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت های استان همراه با بکارگیری روحیه خود باوری و مقاومت برای شکوفایی رونق اقتصادی مازندران تاکید کرد و گفت: مازندران ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است که باید با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از آنها بهره برد و کارکرد استان را به فراستانی و حتی ملی بدل کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: جلسات مستمر هفتگی کار گروه رفع موانع تولید استان و همچنین کلینیک آنکال با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک های عامل برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه در شهرک های صنعتی گام های خوبی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: در یکسال اخیر تعداد زیادی از واحد های تولیدی و صنعتی نیمه فعال مازندران و ۱۰۰ واحد تعطیل شده با پی گیری ها و رفع مشکلات آنها به صورت کامل به چرخه تولید باز گشتند.

خیریان پور ادامه داد: در این راستا نیز از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب های مختلفی همچون بسته حمایت از تولید، سامانه کارا، اشتغال فراگیر تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخته شده است.

وی با اشاره به تولید سالیانه ۷ میلیون تن از بهترین محصولات در حوزه کشاورزی در مازندران گفت: با راه اندازی چهار پایانه صادراتی به زودی شاهد رفع دغدغه کشاورزان و شکوفایی اقتصادی استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: احداث پایانه صادراتی روماک گستر در شهرستان جویبار مراحل پایانی را طی می کند و فاز نخست پایانه صادراتی برنج نیز فعال شد و پایانه های صادراتی محصولات شیلاتی و ماهیان خاویاری نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد و پایانه گل و گیاه نیز در دست اقدام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران با اشاره به آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس اظهار داشت: ۳ رکن اصلی مردم، ایدئولوژی و رهبری در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، مشارکت نظام‌مند در اداره کشور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار