در پی تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا؛

دانش‌آموزان کرمانی در فضای مجازی درس را ادامه می‌دهند

مدرسه‌های کرمان هم مانند مدارس سایر مناطق کشور برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، تعطیل شده است، هرچند صدا و سیما برنامه‌های آموزشی را برای این روزها تدارک دیده اما به گفته‌ی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان، علاوه بر پخش برنامه‌های آموزشی در شبکه آموزش که به صورت سراسری انجام می‌گیرد، قرار شده معلمان در پیام‌رسان‌های داخلی گروه‌هایی راه‌اندازی و روند آموزش را دنبال کنند.
کد خبر: ۸۲۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷ 04 March 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امید سلاجقه در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام تعطیلی مدارس، گفت: «اعتقادمان این است که هر چند مدارس تعطیل است، اما آموزش تعطیل شدنی نیست، لذا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا روند آموزش با همت معلمان دنبال شود».
وی افزود: «علاوه بر پخش برنامه‌های آموزشی در شبکه آموزش که به صورت سراسری انجام می‌گیرد، قرار شده تا گروه‌هایی را معلمان در پیام‌رسان‌های داخلی راه‌اندازی کنند و دانش‌آموزان را در آن گروه‌ها اضافه کرده و روند آموزش را دنبال کنند».
سلاجقه در خصوص این گروه‌های مجازی، بیان کرد: «به مدیران شهرستان‌ها سپرده شده تا با مدیران مدارس هماهنگ کنند و این گروه‌ها را در پیام‌رسان‌های داخلی دارای مجوز، تشکیل دهند».
وی گفت: «هدف اصلی این گروه‌ها، صرفا آموزشی است و می‌توانند به صورت کانال نیز دایر شوند».
رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ایثارگری برخی از معلمان، اظهار کرد: «معلمان تلفنی آموزش دانش‌آموزان را به وسیله‌ی والدین پیگری می‌کنند».
وی همچنین با اشاره به رایزنی‌های آموزش و پرورش با صدا و سیمای استان کرمان، بیان کرد: «سیمای مرکز کرمان، روزانه دو و نیم ساعت در اختیار آموزش و پرورش خواهد گذاشت تا محتوای آموزشی که همکاران ما در گروه‌های آموزشی تولید می‌کنند، در شبکه کرمان پخش شود».
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از پخش مجلات و CDهای آموزشی در مناطق کم‌برخوردار خبر داد و افزود: «مقرر شده تا یک سری بسته‌های آموزشی مثل CD و مجلات در مناطقی که پوشش رسانه‌ای چندانی ندارند و امکان استفاده از فضای مجازی هم ندارند، توزیع شود».
بنا به گفته‌ی وی این بسته‌های آموزشی ویژه‌ی مقطع ابتدایی است.
سلاجقه بیان کرد: «می‌پذیریم که کیفیت آموزش مجازی مانند کیفیت آموزش حضوری نیست، اما حداقل آموزش تعطیل نمی‌شود و یادگیری‌های قبلی هم فراموش نمی‌شود».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار