مهربانی، از متجلّی ترین شاخصه ها در سیره امام رضا (ع) است

کد خبر: ۸۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 26 August 2015

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ابراهیم زاده بمناسبت میلاد با سعادت امام علی بن موسی الرضا (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بیان گوشه هایی از ابعاد شخصیتی و جایگاه والای آن امام همام پرداخت.
وی بیان کرد: بیش از هر چیز، مهربانی در سیره امام رضا (ع) متبلور است، گویی ایشان پیامبر معاصر عباسیان هستند، یعنی تمامی رفتارهایی که در پیامبر اکرم(ص) دیده می شد در ایشان بود از این رو به امام رئوف شهره شدند.
وی افزود: مهربانی و رحمت امام رضا (ع) به اندازه ای پهناور است که نه تنها آدمیان از سایه سار آن بهره می برند بلکه بر سر حیوانات نیز سایه افکنده است تا آنجایی که آن بزرگوار، در میان مردم و گروهی از شاعران به ضامن آهو شهرت یافته اند. 
وی با تبریک این میلاد فرخنده و دهه باسعادت کرامت اظهار داشت: بی تردید سیره ائمه معصومین (ع) بهترین نقشه راه در مسیر دستیابی به سبک صحیح زندگی و رسیدن به سعادتی است که خداوند وعده داده است.
وی گفت: ائمه معصومین (ع) قرآن ناطقی هستند که فراتر از زمان و مکان، بشر را به سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می شوند.
امام جمعه موقت شفت تصریح کرد: هر یک از ائمه معصومین (ع) تجلی اسماء و صفات خداوند در روی زمین هستند.
حجت الاسلام ابراهیم زاده افزود: با اتصال و ارتباط با این انوار الهی است که ما می توانیم به پروردگار خود تقرب پیدا کنیم چراکه این ها رحمت و رأفت خداوند را نسبت به خودشان جلب کرده اند و ما نیز در ارتباط با آن ها می توانیم از این رحمت و رأفت الهی برخوردار شویم.
وی به تبیین مقام علمی آن حضرت اشاره و عنوان کرد: یکی از القاب مشهور حضرت، عالم آل محمد (ص) ' که این لقب نشانگر ظهور علم و دانش در وجو مبارک ایشان است. 
وی خاطرنشان کرد: جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش، بویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است.
وی ادامه داد: این توانایی و برتری امام رضا (ع)، در تسلط بر علوم، یکی از دلایل امامت ایشان است و با تأمل در سخنان امام در این مناظرات، به صورت کامل این مطلب روشن می شود که این علوم جز از یک منبع وابسته به الهام و وحی نمی تواند سرچشمه گرفته باشد. 
این کارشناس دینی در پایان افزود: ایشان امامی معصوم و مظلوم بودند که با گفتار و رفتارشان در پی استوار سازی عدالت و گسترانیدن معنویت و آگاه سازی مردم از حقیقت ها و فضیلت هایی بودند که پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) کوشش های فراوانی برای از بین بردن و یا منحرف ساختن آنها شده بود.
به گزارش ایرنا، حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام (ص)، افتخار تمام عیار همه عاشقان آن حضرت، در ایران اسلامی به واسطه وجود حریم مطهر ایشان می باشند. 
این امام معصوم(ع)، در سن 35 سالگی عهده دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند.
یازدهم ماه ذی القعده سالروز با ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار