راه اندازی چهار میز صادرات تخصصی در اصفهان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: راه اندازی چهار میز صادراتی تخصصی در حوزه صنوف تولیدی مبل، کیف و کفش، پوشاک و فرش دستباف را در این استان دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 26 June 2020

ایرج موفق با اشاره به مکاتبه‌های انجام شده با مرکز اصناف و بازرگانان اظهارداشت: این اتحادیه‌ها باید کار و پیگیری‌های ویژه‌ای را در این زمینه انجام دهند و این کارها را با تلاش و فعالیت مضاعف در کمیسیون‌ها پیش ببرند.

وی ادامه داد: کمیسیون‌های چهارگانه تخصصی اصناف شامل کمیسون فنی، بازرسی، رسیدگی به شکایات و حل اختلاف باید وقت بیشتری در این زمینه صرف کنند و موثرتر در کمیسیون‌ها ورود پیدا کنند تا شرایط اصناف استان بهتر از گذشته شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اصناف در استان گفت: راه‌اندازی این مرکز نتایج مطلوب و هدفمندی برای استان بدنبال دارد و متخصصان بازرگانی و صنفی می‌توانند در این مرکز به سرمایه‌گذاران مشاوره ارائه دهند.

وی با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات صنوف تولیدی در سامانه بهین یاب اظهارداشت: صنوف تولیدی می‌توانند همانند واحدهای صنعتی، برای برخورداری از امکانات و تسهیلات، با ورود در این سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات و آمار خود اقدام کنند.

موفق ادامه داد: صنوف تولیدی پس از ثبت نام در سامانه بهین یاب از تسهیلات لازم برای ورود ماشین آلات(ثبت سفارش)، معافیت حقوق گمرکی برای ورود ماشین آلات نو و دست دوم برخوردار خواهند شد.

وی افزود: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شد و از طرف وزارتخانه ابلاغ شده که صنوف تولیدی و خدمات فنی و مهندسی با ثبت نام در این سامانه می‌توانند مشمول استفاده از این تسهیلات شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: ضرورت توجه بیشتری به اصناف استان وجود دارد و باید بصورت ویژه به آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به وجود ۱۰ درصد صنوف تولیدی کشور در استان اضافه کرد: ۴۲۴ هزار واحد صنفی تولیدی فعال در کل کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۱ هزار واحد در این استان هستند.

موفق با بیان اینکه سایر صنوف و واحدها هم برای ما دارای اهمیت هستند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته تاکنون توجه ویژه‌ای به مقوله تولید دارند و امسال توسط ایشان با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: توجه به امر تولید موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و ثروت می‌شود و مزایای بسیار دیگر را نیز بدنبال دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از رشد ۱۲۲ درصدی مجوزهای صنفی صادر شده در سه ماه سال جاری خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار