اجرای ۱۶ مجتمع بزرگ آبرسانی در روستاهای استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت:با اختصاص اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی ۱۶ مجتمع بزرگ آبرسانی در سطح روستاهای استان مرکزی به اجرا درآمد.
کد خبر: ۸۹۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 23 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس یوسف عرفانی نسب افزود: با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی ، جهش خوبی را در تامین آب شرب مردم روستاها شاهد بودیم و بسیاری از مشکلات آبرسانی به روستاها برطرف شد.
وی در تشریح عملکرد این شرکت دردولت تدبیر و امید یادآورشد :این شرکت از ابتدای دولت یازدهم تا کنون با برنامه ریزی و حمایت دولت و تلاش و کوشش دلسوزانه کارکنان خود توانست فصل جدیدی را در ارایه خدمت به مردم قدرشناس استان مرکزی آغاز کند.
وی افزود : در سایه حمایت و توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم ، اجراي طرح هاي فاضلاب در شهرهای استان شتاب بيشتري گرفت و در مجموع۶ طرح بزرگ فاضلاب شامل ساخت تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای اراک ، ساوه ، تفرش ، خمین ، آشتیان و شازند به اجرا درآمد که تا کنون ۳ تصفیه خانه به بهره برداری رسیده و امید می رود تا پایان دولت هم یک تصفیه خانه دیگر ، به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد : علاوه بر این ، ۳۵۸ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی فاضلاب در سطح شهرها اجرا شده و بالغ بر ۴ هزارو ۸۰۰فقره انشعاب فاضلاب هم نصب شده است.
وی با اشاره به اجرا و بهره برداری از طرح های بزرگ آبرسانی به شهرهای استان مرکزی در سالهای ۹۲ تا ۹۸ از جمله طرح آبرسانی به شهر ساوه از سد الغدیر ، آب رسانی به شهر دلیجان از سد کوچری و ساخت تصفیه خانه آب شهر محلات افزود: همچنین در این راستا ۲۰ پروژه آبرسانی دیگر در شهرهای استان در این مدت اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی از اصلاح و بازسازی ۱۵۷ کیلومتر از شبکه آبرسانی شهر های استان و حفر و تجهیز ۹۲ حلقه چاه آب برای تامین آب مورد نیاز شهرها یاد کردو افزود: توسعه ۲۴۲ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال و ساخت ۱۰ باب مخزن ذخیره آب به حجم در مجموع۱۶.۱۰۰ متر مکعب از دیگر اقدامات این شرکت در دولت تدبیر و امید بوده است.
مهندس عرفانی نسب با اشاره به جهش خوب آبرسانی به روستاها با تدبیر دولت های یازدهم و دوازدهم اظهارداشت: با اتمام این مجتمع ها و سایر پروژه های دیگر در مجموع ۸۶روستا به جمع روستاهای تحت پوشش این شرکت افزوده شد و جمع روستاهای دریافت کننده خدمات را در سطح استان مرکزی به ۸۵۳ روستا رسانده است.
وی درصد بهره مندی از آب شرب در روستاهای استان مرکزی
را۸۵.۲۶ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.
مهندس عرفانی نسب اظهار داشت: علاوه بر این ، در سالهای ۹۲ تا پایان ۹۸ در مجموع یک هزار و ۱۹۲ کیلومتر خطوط انتقال آب و شبکه توزیع در سطح روستاهای استان توسعه پیدا کردو ۹۴۷ کیلومتر خطوط انتقال آب و شبکه توزیع فرسوده تعویض شده است.
وی از دیگر اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب مردم روستاهای استان را حفر ۲۳۱ حلقه چاه جدید و احداث ۱۹۳ باب مخزن ذخیره آب به حجم ۳۹ هزارو ۹۶۰ متر مکعب اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار