استفاده از گاز مایع در خودرو ها غیرقانونی است

سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با اشاره به صف طویل خودروها برای استفاده از گاز مایع در این استان،‌ گفت: استفاده خودروها از گاز مایع ناایمن است و این سوخت فقط مصارف خانگی و صنعتی دارد.
کد خبر: ۸۹۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 01 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمدحسین گلاب‌ افزود: سوخت ال پی جی(گاز مایع) مربوط به بخش خانواری است که از گاز طبیعی بهره‌مند نیستند و یا صنوفی مانند ایزوگام کارها که با این نوع گاز کار می‌کنند، است.

وی با اشاره به این‌که ۲ هزار خانوار قمی از گاز طبیعی محروم هستند، اضافه کرد: ماهانه به طور میانگین یک هزار و ۴۰۰ تُن گاز مایع در استان قم توزیع می‌شود.

وی با بیان این‌که متقاضیان برای دریافت گاز مایع باید در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به نشانی http://newtejaratasan.niopdc.ir/ (سدف) ثبت‌نام کنند، تاکید کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هیچ برنامه‌ای برای تحویل سوخت ال‌پی‌جی به خودروها ندارد.

به گفته گلاب، طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی به‌صورت رایگان در حال انجام است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی https://gcr.niopdc.ir  اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی با بیان این‌که پنج نمایندگی گازسوز کردن خودروها در قم فعال است، افزود: متقاضیان با مراجعه به این نمایندگی‌ها می‌توانند اقدام به گازسوز کردن خودروهای خود نمایند.

وی اضافه کرد: ۴۰ جایگاه سی ان جی در سطح استان قم فعال است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار