آیت الله دری نجف آبادی؛

وقف باعث گسترش عدالت در جامعه می‌شود

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت:وقف باعث گسترش عدالت در جامعه می‌شود و آثار اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی به همراه دارد
کد خبر: ۹۱۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 19 October 2020
 
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت دهه وقف افزود: معرفی جایگاه وقف و شناساندن آثار و برکات این سنت حسنه در جامعه موجب اهتمام مردم به انجام وقف می‌شود.
وی اضافه کرد: شفاف سازی فعالیت‌های موقوفات و همچنین سلامت سازمانی اوقاف و امور خیریه نیز باعث تشویق مردم در امر وقف می‌شود که این مهم باید سرلوحه امور این سازمان و دیگر نهاد‌های فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: سنت حسنه وقف به عنوان صدقه جاریه و احسان ماندگار آثار و برکات متعددی داشته و در دین مبین اسلام نیز تاکید زیادی بر آن شده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: سنت حسنه‏ وقف یکی از مصادیق بارز احسان و غیرخواهی است که انسان با بهره ‏گیری از تعالیم انبیا آن را از دیرباز بنیان نهاده و در صحنه‏ حیات اجتماعی به ودیعت گذارده است.
وی بیان کرد: وقف باعث گسترش عدالت در جامعه می‌شود و آثار اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی به همراه دارد و از تضاد‌های طبقاتی به میزان قابل توجهی می‌کاهد و مشارکت مردم را در امور اجتماعی افزایش می‌دهد.
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اشتغال‌زایی، کارآفرینی، حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های کشت و صنعت و حمایت از نخبگان از مسائل مهمی است که سازمان اوقاف باید مورد توجه قرار دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در دهه گرامیداشت وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان‌ماه) در استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام واحدی افزود: توزیع پنج هزار سبد معیشتی، برگزاری ۳۵ سلسله نشست تخصصی با اصناف، جوامع علمی، حوزویان، خیران و بازاریان با هدف نهادینه کردن فرهنگ وقف و برگزاری همایش وقف و رسانه با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریه‌های استان مرکزی از جمله برنامه‌های دهه وقف است.
وی در ادامه گفت: برگزاری همایش‌های مختلف بصیرت‌افزایی، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی برگزاری از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان مرکزی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در خصوص عملکرد یکسال گذشته این نهاد نیز گفت: توزیع ۳۶ سری جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح پیوند آسمانی، کمک به یک‌هزار کودک بی سرپرست به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح دست‌های مهربانی و توزیع یک‌هزار و ۳۰۰ بسته تحصیلی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در طرح مهر تحصیلی از مهمترین اقدامات یکساله این نهاد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار