کهگیلویه و بویراحمد در شرایط سخت و پیچیده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 238 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 2 هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ 09 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 405 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 160 بيمار كرونايي قطعي بوده و 27 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 12290 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: از 582 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، 53 درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های گچساران، بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی، دنا و چرام و بقيه موارد در ساير شهرستان هاي استان بود.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: با همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در شرایط سخت و پیچیده ای هستیم. بنابراین توجه و حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی باید بیش از پیش افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روند ابتلا به کرونا در استان نیز همچون سراسر کشور به طرز فزاینده ای افزایش یافته و کهگیلویه و بویراحمد را در وضعیت بحراني قرار داده است.

وی تاکید کرد: تنها راه کاهش آمار مبتلایان و فروکش کردن شیوع بیماری، همراهی مردم با استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، رعايت بهداشت فردي، عدم حضور در دورهمی ها و اجتماعات، عدم حضور در مكان هاي شلوغ و پرخطر و فضاهاي سربسته و وجود تهويه مناسب در محيط كار و خانه است. همچنين افراديكه در قرنطينه مي باشند نبايد تا دو هفته از شروع علائم محل قرنطينه را ترك نمايند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار