جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی یزد

جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با حضور اعضا در استانداری یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 09 September 2015

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص ثبت جهانی بافت تاریخی یزد عنوان کرد: هشتاد درصد از کارهای میدانی ثبت جهانی این بافت ارزشمند انجام شده است و امید است در سال 2016 به عنوان اولین گزینه جمهوری اسلامی ایران در یونسکو مطرح شود.

محمدمهدی شرافت افزود: باغهای جهانی پهلوانپور و دولت آباد در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند، ولی بافت تاریخی یزد اولین اثری است که به نام یزد و استان یزد در این فهرست ثبت می شود.

وی عنوان کرد: به واسطه ظرفیت بالفعلی که یزد دارد احداث هتل های 5 ستاره در دستور کار قرار گرفته است و امید است طبق طرح زمانبندی به مرحله اجرا درآید. همچنین حدود چهل مورد مجوز برای اقامتگاه های بوم گردی اخذ گردیده و تا مهرماه تعدادی از آنها به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

شرافت تأکید کرد: چهل و سه منطقه نمونه گردشگری در یزد به تصویب رسیده است که باید ساماندهی شود و با همفکری و تجربه صاحب نظران مشکلاتی از جمله تأمین آب، برق، زیرساخت، جاده و ... مرتفع گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برنامه پنج ساله ای تدوین شده است که از سال 1395 آغاز می شود و قرار است 395 طرح فرعی و 5 پروژه اصلی و محوری به بهره برداری برسد که این طرح ها و پروژه ها می تواند هویت استان و شهر یزد را تغییر دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در ادامه افزود: سهم این استان از نظر گردشگری مذهبی کم است ولی امیدواریم با توجه به مسیر عبور امام رضا (ع) از یزد و برنامه ریزی صحیح در این زمینه نیز به رشد مطلوب دست یابیم. همچنین با توجه به تبدیل یزد به قطب منسوجات سنتی در زمینه صنایع دستی نیز پیشرفت قابل توجه ای تاکنون به دست آورده ایم.

گفتنی است: در این جلسه گزارشی کلی توسط معاونت گردشگری و معاونت سرمایه گذاری این اداره کل درخصوص برنامه ها و اهداف اجرایی از جمله مناطق نمونه گردشگری، طرح اجرایی سال خوش آمد به یزد، اهداف طرح خوش آمد، خوشه های کسب و کار و ... عنوان گردید و توسط حاضرین در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار