یارانه شیر دامداران خراسان شمالی به مدارس اختصاص یافت

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یارانه شیر دامداران خراسان شمالی به طرح توزیع شیر رایگان در مدارس اختصاص یافت
کد خبر: ۹۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 10 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یارانه شیر دامداران خراسان شمالی به طرح توزیع شیر رایگان در مدارس اختصاص یافت

علی مبارکی بااشاره به اینکه اختصاص یارانه به شیر مدارس به‌منظور افزایش میزان مصرف این محصول در میان دانش آموزان انجام می‌شود اظهار داشت:متأسفانه سرانه مصرف شیر در ایران بسیار پایین است و ایرانی‌ها حدود یک‌سوم مردم کشورهای پیشرفته محصولات لبنی مصرف می‌کنند.

مبارکی درباره تأثیرگذاری قیمت بالای شیر در کاهش مصرف شیر و جایگاه ضعیف آن در سبد غذایی مردم استان گفت:این ادعا در حالی است که تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت شیر هستند و قیمت فعلی را به‌صرفه نمی‌دانند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان شمالی درباره نارضایتی دامداران از قیمت پایین شیر افزود: هم‌اکنون هزینه‌های تولید شیر با درآمدهای آن همخوانی ندارد و قیمت پایین خرید این محصول، برای تولیدکننده صرفه ندارد.

مبارکی بیان کرد:در این زمینه پیشنهاد می‌شود تا برای تأمین سلامتی مردم و ترغیب به مصرف شیر، بخشی از اعتبارات طرح تحول نظام سلامت به یارانه شیر اختصاص یابد تا با جای دادن شیر در سبد غذایی، به‌عنوان اقدام پیشگیرانه، از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری شود و از هزینه‌های دارو و درمان نیز کاسته شود.

وی بابیان اینکه دامداران فعلاً یارانه شیر دریافت نمی‌کنند افزود: دامداران این استان بابت عرضه شیر در بهار سال 93، 18 میلیارد ریال یارانه دریافت کردند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار