ارتقاء مرکز فوریت‌های پزشکی زواره به بیمارستان

در مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز فوریت‌های پزشکی زواره به بیمارستان ارتقا یافت.
کد خبر: ۹۳۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ 08 January 2021

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان، گفت: در این سفر مجوز تبدیل مرکز فوریت‌های پزشکی زواره به بیمارستان صادر شد .

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد گفت: برای بهسازی ساختمان این مرکز و تهیه تجهیزات مورد نیاز خیران حدود ۶۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز ۱۰ میلیارد ریال هزینه کرده اند.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم با کمک خیران و دولت آماده شده و در حال حاضر نیز خیران، ۲۰ میلیارد ریال برای احداث بخش‌های اطفال، زنان و زایمان و داخلی کمک کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه در بیمارستان ۳۲ تخت خوابی زواره، بیمارانی که نیاز به مراقبت داشته باشند، در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر تحت درمان قرار می‌گیرند و برای مراقبت‌های تخصصی‌تر به سایر مراکز ارجاع داده می‌شوند گفت: عمل‌های جراحی بزرگ در این بیمارستان صورت نمی‌گیرد؛ ولی جراحی‌های سراپایی و کوچک انجام می‌شود.

دکتر طاهره چنگیز به تدوین نقشه درمان استان و تصویب آن اشاره کرد و گفت: ملاک عمل در نقشه درمان استان جمعیت ثابت و متغییر، فاصله تا بیمارستان‌های دیگر، میزان مراجعات و سن جمعیتی منطقه است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح عدالت آموزشی در سال جاری، ۲۲ متخصص به استان اختصاص داده شده افزود: تعدادی از شهرستان‌های استان با این تعداد متخصص پوشش داده شدند و برای اردستان نیز چهار نفر سهمیه در رشته‌های جراحی، طب اورژانس، اطفال و بیهوشی در نظر گرفته شده که این افراد سه برابر دوران تحصیل، تعهد خدمت در مناطق معرفی شده را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار