تهیه سند باروری درهمدان

مدیرکل امور اجتماعی استاندار همدان از تهیه سند باروری این استان خبر داد و گفت: در این سند راهبردهای رشد باروری در استان مشخص شده است.
کد خبر: ۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ 02 March 2015
مدیرکل امور اجتماعی استاندار همدان از تهیه سند باروری این استان خبر داد و گفت: در این سند راهبردهای رشد باروری در استان مشخص شده است.

به گزارش  فارس ، مهرداد نادری‌فر  در گردهمایی اتاق‌های فکر سازمان‌های مردم‌نهاد استان همدان اظهار کرد: در سند باروری نرخ رشد باروری با توجه به کیفیت جمعیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی جمعیت فعلی کشور را حدود 77 میلیون نفر بیان کرد و گفت: نرخ رشد در ایران 1.3 است که با این نرخ رشد سالیانه 900 هزار نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان رتبه ایران به لحاظ جمعیتی در جهان را 18 دانست و اظهار کرد: ایران در آسیا رتبه 10 و در خاورمیانه بعد از مصر و پاکستان رتبه سوم را دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه در شرایط فعلی سطح جایگزینی جمعیت را در کشور از دست خواهیم داد، افزود: باید نرخ باروری را اصلاح کرد وگرنه با جمعیتی سالخورده مواجه خواهیم شد.

وی درمان ناباروری، پایین آمدن سن ازدواج و کاهش نرخ طلاق را از جمله عوامل موثر در افزایش نرخ رشد جمعیت کشور دانست.

نادری‌فر در ادامه سخنانش تصریح کرد: نرخ ناباروری در کشور 21 است و این در حالی است که این میزان در دنیا 14 گزارش شده است.

وی با اشاره به وجود زنان مطلقه در جامعه اظهار داشت: باید شرایط ازدواج مجدد برای زنان مطلقه و همین طور مردان فراهم شود.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار همدان خاطرنشان کرد: در بحث کیفیت جمعیت، منحنی جمعیت ما منحنی نرمالی نبوده و باید کار افزایش باروری و تحولات جمعیتی به صورت کانونی و ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص اتاق‌های فکر سازمان‌های مردم‌نهاد نیز گفت: این سازمان‌ها نماینده مردم و حلقه اتصال بین دولت و مردم هستند.

نادری‌فر در پایان سخنانش یادآور شد: در بحث افزایش نرخ رشد جمعیت سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار