مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

فاز اول راه آهن اینچه برون به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: فاز اول ایجاد زیرساخت های پروژه راه آهن اینچه‌برون به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 16 March 2021

 

محسن اعتماد بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: راه آهن یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه هر کشور بوده که در برنامه ششم توسعه به آن تاکید شده است.

وی بیان کرد: راه آهن قزاقستان ایران و ترکمنستان در سال ۹۳ افتتاح شد و این امر یک ظرفیت بزرگ برای توسعه اقتصادی محسوب می شود ولی آن گونه که باید به اهداف و ایده آل ها نرسیده‌ایم و در این خصوص نیاز به هم افزایی وجود دارد.

اعتماد اضافه کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال راه آهن به دلیل شیوع کرونا بسته بود اما از ماه پنجم صادرات و واردات از سر گرفته شد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: در هفت ماهه امسال ۲۸۴ هزار تن صادرات ریلی داشتیم که ۱۰۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

اعتماد تصریح کرد: در مجموع ۳۲۲ هزار تن حجم بارگیری صادرات و واردات بوده است.

وی همچنین از کاهش میزان حمل و نقل مسافر خبر داد و افزود: در سال ۹۸ حدود ۷۹۰ هزار نفر توسط حمل و نقل ریلی جابجا شد که در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا به ۳۵۵ هزار نفر رسیده است.

اعتماد عنوان کرد: در پنج ماهه اخیر ۲۲ میلیارد تومان پروژه اجرا کردیم که شامل دو محوطه تخلیه و بارگیری، ایجاد ساختمان مرزبانی و پلیس راه آهن، ایجاد فضای محصور، ایجاد زیرساخت ارتباطی فیبر نوری با ایستگاه اترک ترکمنستان و اتصال خط عریض است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: تکمیل زیرساخت‌های اینچه برون می تواند تا سه هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

وی بیان کرد: فاز اول ایجاد زیرساخت های پروژه راه آهن اینچه‌برون به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شامل زیرسازی و روسازی خطوط ریلی، تعمیرات دیزل فنی و غیره است.

طبق گفته وی هنوز ۵۳۸ هکتار فاز اول به راه‌آهن واگذار نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار