استاندار تهران:

انتخاب شهرداران جدید در استان تهران با معیارهای علمی و تخصصی باشد

استاندار تهران با اشاره به اینکه با انتخابات شوراهای شهر، شهرداران قبلی مستعفی تلقی می‌شوند گفت: انتخاب شهرداران جدید در استان تهران با معیارهای علمی و تخصصی باشد.
کد خبر: ۹۶۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 09 June 2021

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی صبح چهارشنبه در دومین نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های کشور اظهار داشت: انتخابات مهم ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میاندوره ای خبرگان و میاندوره ای مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را داریم که وظیفه مهمی به عهده معاونت عمرانی است تا پس از انتخابات شورای شهر، انتخاب شهرداران انجام شود.

وی افزود: با انتخابات شوراهای شهر، شهرداران قبلی مستعفی تلقی می‌شوند و اعضای شوراها باید شهرداران را گزینش و به حوزه امور شهری معاونت‌های عمرانی ارجاع دهند و با توجه به وظایف خاصی که شهرداران بر عهده دارند، صلاحیت آنها به لحاظ علمی، تخصصی و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه قوه و محور توسعه هر استانی در حوزه معاونت عمرانی تعریف می‌شود گفت: باید تا آخرین لحظه که در دولت تصدی داریم کارها برای توسعه، عمران و آبادی با دقت و کیفیت به پیش رود.

وی در مورد تأیید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر گفت: از امروز لیست داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیئت اجرایی و نظارت تأیید شده توسط فرمانداران ابلاغ می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تبلیغات شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس از فردا آغاز می‌شود در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: در زمان تبلیغات تمام مصوبات ستاد ملی کرونا نظارت و پایش می‌شود و جاهایی که لازم باشد تذکر داده می‌شود که خوشبختانه مردم تا امروز همراهی داشتند که خوشبختانه از پیک چهارم عبور کردیم و به حالت پایدار می‌رسیم.

محسنی بندپی عنوا ن داشت: در شعبات اخذ رأی نیز دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص شده و ساعت رأی گیری نیز ۳ ساعت افزایش پیدا کرده که انتخابات به جای ساعت ۸ صبح از ۷ صبح آغاز و تا ۲ بامداد ادامه دارد. محسنی بندپی سپس گفت: ۱۰ درصد به صندوق‌های اخذ رأی اضافه شده و با توجه به مصوبه ستاد کرونا شرایط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در روز رأی گیری هم رعایت می‌شود تا مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار