ضرورت حضور آگاهانه و حماسی ملت ایران اسلامی در انتخابات/ مردم مسئولیت‌پذیری خود را در برابر توطئه‌های دشمنان به منصه‌ظهور بگذارند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ،حضور آگاهانه و حماسی مردم ایران اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ را لبیک‌ به رهبر معظم انقلاب اسلامی و صیانت از حریم ولایت و قرآن دانست.
کد خبر: ۹۷۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 11 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه ملت ایران باید باحضور پرشور در انتخابات هوشیاری، بیداری، زمان‌شناسی و مسئولیت‌پذیری خود را در برابر توطئه‌های دشمنان به منصه‌ظهور بگذارند افزود: حضور مدبرانه اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب افراد اصلح و پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، زمینه‌ساز توسعه همه جانبه میهن اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادطاورشد: حضور پرشور مردم در این انتخابات نشان دهنده بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت است و پیام مردم ایران به دنیا در این انتخابات این است که روی مواضع اصولی خود ایستاده و از مسیری که امام راحل از سال ۴۲ برایشان ترسیم کرده است خارج نمی‌شوند.
وی اظهارداشت: از همه کسانی که واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند دعوت می‌شود تا با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای و انتخاب کسانی که افکار و عقاید آنان در مسیر مصالح و منافع ملی و حفظ استقلال کشور و تقویت اسلام و انقلاب اسلامی قرار دارد، دین خود را با نسبت به امام راحل و شهیدان گران‌سنگ ادا کنند.
امام جمعه اراک افزود: مردم وظیفه دارند با حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد، شایسته‌ترین، اخلاق‌مندترین، باتقواترین و بابرنامه‌ترین افراد را برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.
وی گفت: رعایت اخلاق و تقوا باید ملاک ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری و شوراها باشد، در کشورهای غربی مانند آمریکا و اسرائیل ملاک اصلی انتخاب به هر قیمت است اما در کشور ما ملاک اصلی رعایت موازین اخلاقی و اسلامی است و افراد وظیفه دارند در تبلیغات از تخریب یکدیگر پرهیز و میدان رقابت را به یک جریان سازنده و آگاه‌سازی برای انتخاب بهترین‌ها تبدیل کنند.
وی ادامه داد: قانون بدرستی و خیلی شفاف وظایف تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری را مشخص کرده و هر فرد در هر مقامی که است باید با جدیت پایبند به قانون و مقررات انتخابات باشد و زمینه را برای برگزاری حماسه پرشور سیاسی فراهم کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: انتخابات نباید به میدان تخریب، توهین و تهمت افراد به یکدیگر تبدیل شود، داوطلبان شرکت در انتخابات باید اخلاق و رفتار انتخاباتی را رعایت کرده و تبلیغات خود را بر اساس شئونات اسلامی و انقلابی انجام داده و از تخریب پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان و دولتمردان در نظام اسلامی امانت‌دار امور و خادم مردم هستند گفت: فردی که به‌عنوان رئیس جمهوری انتخاب می‌شود و کسانی که به کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا تکیه می‌زنند باید از تخصص و کارآیی بالا برای سامان معضلات فعلی برخوردار باشند و بتوانند برای بهبود بنیه اقتصادی کشور و معیشت مردم گام موثری بردارند.
وی اظهارداشت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای آشنایی با معارف اهل بیت (ع) و بهره‌مندی از این سفره نورانی است.
امام جمعه اراک افزود: تبیین و آشکار کردن زوایای پنهان تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ، به عنوان منشا کرامات و الطاف الهی و چراغ راه و مشعل فروزان در دهه کرامت ضروری است.
وی یادآورشد:کمبود منابع آبی یکی از مهمترین مشکلات کشور است بنابراین رئیس جمهوری آینده باید نسبت به حل این مشکل برنامه‌های کاربردی داشته باشد چراکه بر اساس آمارها و گزارش‌های موجود میزان بارندگی در فصل زراعی گذشته ۵۲ درصد کمتر از میانگین سال‌های قبل است و از سویی ۱۵ درصد منابع آبی سدها نیز برای تامین نیاز نیروگاه‌های تولید برق اختصاص می‌یابد، بنابراین بهترین راه برای عبور از این شرایط صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار