ناپایداری‌های جوی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای روزهای شنبه و یکشنبه با وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر برای برخی نقاط استان به ویژه مناطق شمالی رگبارهای خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 21 August 2021

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش‌ها تاثیرگذار نیست و میانگین آن به بیشتر از یک میلیمتر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: پس از آن از روز دوشنبه تا پایان هفته پدیده جوی خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود و تنها در بعدازظهرها وزش باد شکل می‌گیرد که با وقوع پدیده گرد و خاک همراه نیست.

چراغپور، تغییرات دمایی برای هفته جاری را نامحسوس پیش‌بینی کرد و گفت: دما در این مدت یک درجه کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌های سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۲ درصد کاهش دارد، خاطرنشان کرد: سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با همین میزان کاهش به پایان می‌رسد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

۱۰۰ درصد مساحت این استان در سالجاری درگیر خشکسالی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار