مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ۱۳۰ هزارو ۸۴۹ تماس ورودی با مرکز (۱۲۲) در شهریور ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش
تابناک همدان، سید هادی حسینی بیدار با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) مسئول دریافت و پاسخگویی به کلیه تماسهای برقرار شده از شهرها و روستاهای استان میباشد، گفت: در این نوع از ارتباط، مشترکین عزیز توسط تلفنهای ثابت و همراه، با شماره گیری تلفن سه رقمی (۱۲۲) به مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان متصل میشوند.
وی با اذعان به اینکه همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در این مرکز درخدمت هم استانیهای عزیز میباشند، عنوان کرد: مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب به منظور رفاه حال مشترکین و امکان ارتباط سریع و دوسویه آنان با شرکت آب و فاضلاب استان در هنگام بروز حوادث و اطلاع رسانی، به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مشترکین است.
حسینی بیدار در ادامه ضمن اشاره به مجموع تماسهای ورودی این مرکز در شهریور ماه سال جاری گفت: در مدت مذکور از مجموع تماسهای ورودی؛ ۲۲ هزار و ۹۳۳ تماس مرتبط با امور مشترکین بود که از این تعداد ۸ هزارو ۹۱۶ مورد منجر به ثبت درخواست امور مربوطه و ۱۴ هزارو ۱۷ تماس در حد راهنمایی مشترکین بوده است.
وی با بیان اینکه از مجموع تماسهای یاد شده ۵۵ هزارو ۴۰۸ تماس نیز در حوزه حوادث و اتفاقات به ثبت رسیده است، اظهارکرد: همکاران ما در بازه زمانی یاد شده ۵ هزارو ۲۱۷ مورد گزارش شکستگی و وقوع حادثه بر روی خطوط و انشعابات اصلی را ثبت و رسیدگی نمودند.
وی همچنین افزود: ۵۶ هزارو ۴۷۶ تماس نیز در شهریور ماه سال جاری ازطریق پیغام گیرها به ثبت رسیده که عمده این تماسها به منظور مطلع شدن از دلیل قطعی آب بوده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اذعان به اینکه ۵۱ درصد تماسهای ورودی روزانه، مرتبط با مشترکین مستقر در شهر همدان میباشد، گفت: تماسهای دریافتی پس از ثبت توسط اپراتورهای مربوطه به ۴ اکیپ مستقر در محل حادثه اعلام و در طول ۲۴ ساعت به گزارش دریافتی مذکور پاسخ داده میشود.
وی توضیح داد: چنانچه حادثه پیش آمده در حوزه خطوط و انشعابات اصلی باشد در کوتاهترین زمان ممکن و در غیر این صورت در طول ۲ ساعت مشکل انشعاب مربوطه مرتفع میگردد.
وی همچنین ضمن اشاره به رسیدگی به حوادث مرتبط با کانالها و شبکههای جمع آوری فاضلاب نیز گفت: این گونه حوادث عموما در فصول پر بارش سال به دلیل عدم کشش و پس زدگی شبکهها اتفاق میافتدکه در بهار و تابستان کمتر با این موارد مواجه هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش، در خصوص تماسهای دریافتی مرتبط با تعویض کنتورهای معیوب نیز توضیح داد: چنانچه کنتور دچار عیب فنی باشد، همکاران ما به صورت رایگان مشکل مربوطه را مرتفع مینمایند در غیر این صورت مشترک مکلف به پرداخت هزینه به منظور تعویض کنتور میباشد.
وی همچنین تصریح کرد: کنتورها در هر دوره قرائت توسط مأموران شرکت آب و فاضلاب مورد ارزیابی قرار میگیرند و در صورت مشاهده مشکل بر اساس موجودی کنتورها در انبار شرکت، عملیات تعویض کنتور در دستور کار قرار میگیرد.
حسینی بیدار همچنین با بیان اینکه دریافت تماسهای مرتبط با اعلام حوادث آب و فاضلاب، رسیدگی و پیگیری رفع مشکلات ناشی از آن، دریافت تماسهای مرتبط با خرید انشعابات آب و فاضلاب، پیگیری خدمات ثبت شده در حوزه خدمات فروش و پس از فروش مشترکین تنها بخشی از خدمات ارائه شده از سوی مرکز (۱۲۲) میباشد، اظهارکرد: از ابتدای شهریور ماه سال جاری شرایطی فراهم شده که مشترکین شهری و روستایی (همدان، فامنین، درگزین) میتوانند ضمن تماس با شماره تلفن ۱۲۲، نسبت به تسویه حساب و صدور قبض پیامکی، ثبت و یا تغییر شماره تلفن همراه، درخواست بررسی صورتحساب، درخواست آزمایش کنتور، درخواست جابجایی کنتور و انشعاب، درخواست قطع و وصل انشعاب و درخواست تغییر نام اقدام نمایند که بزودی تمامی شهرها و روستاهای استان از این خدمت بهرهمند خواهند شد.
وی در نهایت عنوان کرد: تعداد تماسهای ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد دو و نیم برابری مواجه بوده است.