رییس هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات کیش از نظارت گسترده بر قیمت و کیفیت عرضه ماهی با معرفی چند نماینده از تعاونی صیادان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 02 November 2021

 

نظارت نمایندگان تعاونی صیادان بر قیمت و کیفیت عرضه ماهی عبدالنبی شرفی درنشست با امام جمعه اهل سنت و چند نفر از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، رییس شورای شهر، رییس تعاونی صیادان و چند نفر از نمایندگان بومیان جزیره گفت: شرکت عمران، آب و خدمات با هدف افزایش رضایتمندی مردم آماده است تا با صیادان و غرفه داران همکاری کند.

وی گفت: امسال غرفه‌های بازار ماهی را بدون برگزاری مناقصه و با نرخ سال قبل به غرفه داران واگذار شد و با اعلام سازمان منطقه آزاد کیش نیز به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا یک ماه بخشودگی اجاره بها شامل حال غرفه داران شد.

شرفی افزود: برای سال آینده نیز چنانچه راهکار قانونی و کارشناسی شده دیگری براي تعیین اجاره بها یا روش واگذاری غرفه‌ها پیشنهاد شود آماده همکاری هستیم.

رییس هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات کیش تصریح کرد: برای تنظیم بازار و ایجاد فضای رقابتی و افزایش توان خرید برای ساکنان، تمهیداتی اندیشیده شده و بزودی اجرای می‌شود تا ماهی بدون واسطه و قیمت مناسب‌تر به خریداران عرضه شود.

معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات نیز با اشاره به اینکه شرکت بدنبال سودآوری و صرفه اقتصادی از بازار نیست، افزود: اجاره بهای دریافتی غرفه هاي بازار ماهی تنها براي نگهداری تاسیسات و ابنیه این بازار و بهداشت و نظافت محیط می‌شود و تمام تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به مراجعان و بهبود شرایط کسب و کار غرفه داران است.

غفار آقازاده ایجاد یک کمیته قیمت گذاری با حضور نمایندگانی از تعاونی صیادان، اداره بازرگانی سازمان، غرفه داران بازار ماهی و شیلات را موثر‌ترین راه برای تعیین منصفانه قیمت ماهی و نظارت بر عرضه با کیفیت دانست.

شیخ یعقوب شمس نيز در این نشست با اشاره به اینکه درصد زیادی از بومیان جزیره به شغل صیادی مشغول هستند، گفت: بازار ماهی با دو هدف ساماندهی فعالیت صیادان و اشتغالزایی برای بومیان و همچنین عرضه ماهی با کیفیت به ساکنان و گردشگران تاسیس شد.

وی افزود: باید علاوه بر کاهش اجاره بهای غرفه‌ها و فراهم کردن شرایط فعالیت بهینه برای غرفه داران، بر روند عرضه ماهی با کیفیت و قیمت مناسب نیز نظارت دقیق داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار