امام جمعه اهل سنت کیش گفت: بهبود وضعیت معیشتی بومیان از اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است که انتظار می رود تامین این نیاز اساسی بومیان جزیره در اولویت کارهای مجموعه دولت سیزدهم قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹ 12 January 2022

 

شیخ مستطاب یعقوب شمس روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر پیش روی آیت الله رییسی و هیات دولت به استان هرمزگان اظهار داشت: معیشت یکی از دغدغه های بومیان جزیره است و انتظار می رود دولت سیزدهم بهبود این وضعیت را تحت لوای قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد در اولویت قرار دهد.

وی افزود: بومیان به واسطه شغل های سنتی خود از جمله صیادی و ماهیگیری نسبت به جامعه سرمایه گذار کیش از توان مالی کمتری برخوردار هستند و لازم است برای کاهش شکاف طبقاتی بین مهاجران و بومیان تسهیلات و تمهدیات مناسبی در این راستا اندیشیده شود.

شیخ شمس گفت: تامین مسکن ارزان، توسعه زیرساخت های آموزشی و رفاهی دیگر مطالباتی است که کیشوندان از دولت انتظار دارند تا بواسطه سازمان منطقه آزاد در این جزیره انجام شود.

فرصت میدانداری به بومیان اعطا شود

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان اینکه بومیان این جزیره به 2 دسته شامل ساکنان بومیان اصیل و مهاجران بزرگ شده هستند افزود: این مردمان انتظار دارد که دولت به واسطه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و همچنین سازمان منطقه آزاد کیش در مدیریت این منطقه از نیروهای بومی و محلی استفاده شود.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده هرزمان به این افراد در تخصص ها و پست های مختلفی که اعتماد شده موفق بودند و این مساله عواید زیادی برای مردم و رضایتمندی کیشوندان داشته است.

مناطق آزاد در اختیار اقتصاد کشور قرار بگیرد

شیخ مستطاب شمس افزود: کیش و مناطق آزاد گوهرهای گرانبهایی هستند که باید در اختیار اقتصاد و حوزه سرمایه گذاری کشور قرار بگیرد اما هم اکنون شاهد آن هستیم علی رغم تلاش های قابل تقدیر انجام یافته تنها بخش کمی از اهداف این مناطق آنگونه که در قانون مشخص شده تجلی یافته است.

وی افزود: معتقدم فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران دیگر بومیان کیش هستند که برای اعتلای آن زحمت کشیده اند که تجلی تمام اهداف مناطق آزاد تجاری و اجرای کامل قانون این مناطق از خواسته های این افراد است.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان روز پنجشنبه به همراه جمعی از وزرای دولت سیزدهم مهمان مردم استان هرمزگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار