مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد اعلام کرد: در مناسبت اربعین سال ۱۴۰۱، پروازهایی زائران عتبات عالیات را از این فرودگاه به مقصد عراق روانه می‌کنند که نخستین پرواز روز بیستم شهریورماه جاری خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 07 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سهراب عزیزی  گفت: نخستین پرواز به مقصد نجف ساعت ۲۰ یکشنبه بیستم شهریور خواهد بود.
وی اظهار داشت: برای بهتر برگزار شدن مراسم استقبال از زائران اربعین، موکبی از منطقه اشکنان در ورودی فرودگاه لامرد، پذیرای مهمان ها و همراهان آنها خواهند بود.
وی همچنین گفت: پرواز دوم ساعت ۱۱ و نیم صبح دوشنبه بیست و یکم شهریور خواهد بود که پیش بینی صبحانه و تغذیه نیم روزی هم برای زائران شده است.
به گفته وی، پرواز برگشت نیز طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۷ و ۲۸ شهریورماه برقرار خواهد بود.
مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد گفت: بهترین و ایده آل ترین زمان های پروازی ممکن برای زائران اربعین در این فرودگاه در نظر گرفته شده و تاکنون بیشتر بلیطهای این پروازها به فروش رفته است.

 

عزیزی همچنین گزارشی از خدمات رسانی به زائران اربعین در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد:‌ با توجه به شرایط خاص سال گذشته و بسته بودن مرزهای زمینی، کشور عراق اعلام کرده بود که فقط ۶ فرودگاه کشور ایران، اقدام به جابجایی مسافرین و زوار کنند.
وی گفت: پارسال ما تمام تلاش خود را کردیم و خدا را شاکریم با مساعدت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی کیش ایر فرودگاه لامرد جزو ۶ فرودگاه منتخب و تنها فرودگاه غیر مرکز استانی شد که توانستیم خدمت رسان زائران باشیم.
مدیر فرودگاه لامرد گفت: خدا را شاکریم که این موهبت نصیب ما شد و توانستیم با تلاش همکاران موجبات رضایت مردم را جلب کنیم. کار بسیار خاصی بود چرا که از استان های مختلف مسافر داشتیم و می بایستی به صورت ویژه از آنها میزبانی می کردیم و کیفیت مورد نظر زوار را مهیا می کردیم.
وی ادامه داد: پارسال ۶ سورتی پرواز به مقصد عراق داشتیم و بیش از یک هزار مسافر را جابجا کردیم‌ و برای رفاه مراجعین فرودگاه بیش از چهار هزار پرس غذای گرم بین مسافرین و همراهان آنها با کمک گروه های جهادی، موکب داران و خیرین توزیع شد.
عزیزی از گروه جهادی آتش به اختیار، شهروندان، شهرداری و شورای اسلامی شهر لامرد و اعضای شورای اداری که پارسال برای بهتر برگزار شدن مراسم‌ها، یاری رسان فرودگاه لامرد بودند تقدیر و تشکر کرد و گفت: امسال نیز زایرین مختلف از شهرهای جنوبی ثبت نام کرده اند و از شهرهایی مثل لار، جهرم، جم، بندرعباس، دیلم و بوشهر و همچنین اتباعی از کشورهای افغانستان و پاکستان مسافر خواهیم داشت.
شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار