کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبح تا ظهر وضعیت پایداری خواهیم داشت و مه صبحگاهی سبب کاهش موقتی دید افقی در برخی جزایر خلیج فارس و مناطق ساحلی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 24 September 2022

به گزارش تابناک جزیره، مرضیه سی سی پور گفت: امروز پدیده ساعات صبحگاهی در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس مه رقیق و غبار محلی و پدیده ساعات عصرگاهی در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش سرعت باد خواهد بود.

وی افزود: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه در بشاگرد و حاجی آباد، با رشد ابر‌های همرفتی رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

سی سی پور تصریح کرد: دریا در ساعات صبح تا ظهر نسبتا آرام در ساعات بعدازظهر با افزایش باد جنوب غربی- شمال غربی به ویژه در محدوده تنگه‌ی هرمز متلاطم خواهد بود، سرعت باد شمال غربی در مناطق فراساحل جزیره لاوان به سمت غرب قابل ملاحظه و خلیج فارس در این نواحی نسبتا مواج پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از روز دوشنبه (چهارم مهرماه) با تغییر سوی باد در دریای عمان و تنگه‌ی هرمز افزایش سرعت باد جنوب شرقی سبب مواج شدن این نواحی خواهد شد.

سی سی پور گفت: از نظر دمایی از روز یکشنبه در مناطق شرقی استان افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای بیشینه مورد انتظار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار