مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان بر لزوم ایجاد زمینه احداث دهکده المپیک برای نظام تعلیم و تربیت این استان تأکید کرد و گفت: در این دهکده باید سعی کنیم از ورزش‌های سنتی و باستانی تا ورزش‌های روز برای هفت اقلیم ایران استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 30 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در نشست با کارکنان حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت این اداره کل اظهار کرد: رعایت نکات سلامت و بهداشت در بوفه‌های مدارس در استان سمنان موضوعی ضروری است و باید به این مهم توجه جدی شود.

وی افزود: باید در مدارس فروش مواد خوراکی و غذایی مضر را که عامل به خطر انداختن سلامتی است، ممنوع و با متخلفان در این زمینه به‌صورت جدی برخورد جدی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: می‌توان بسته‌های غذایی با عنوان صبحانه سالم را جایگزین موادی کرد که ازنظر سلامت و استاندارد مورد تأیید نیستند.

وزیری با تأکید بر لزوم رعایت حقوق دانش‌آموزان در قیمت‌گذاری مواد قابل‌عرضه در بوفه‌های مدارس، نظارت جدی بر قیمت فروش محصولات غذایی در بوفه مدارس را خواستار شد.

وی با تأکید بر لزوم فراهم‌سازی امکان استفاده اولیا و دانش‌آموزان از فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش استان سمنان در زمان تعطیلی مدارس عنوان کرد: دارا بودن سلامت روحی و جسمی در آموزش در یادگیری بسیار مؤثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه نخستین مرحله از یادگیری در تربیت‌بدنی اتفاق می‌افتد، گفت: یک دانش‌آموز باید ازنظر جسمانی و روحی در سلامت کامل به سر ببرد تا تغییر رفتار اتفاق بیفتد.

وزیری افزود: سلامت معلمان نیز امری مهم و ضروری است و اگر سلامت این قشر مهم و تأثیرگذار در امر تعلیم و تربیت به خطر بیفتد، جبران آن بسیار سخت است.

وی با بیان این نکته که افسردگی پنهان نسبت به افسردگی آشکار تأثیرات منفی و انبوهی به بار می‌آورد، ادامه داد: این افسردگی‌ها موجب می‌شود درگیری‌های زیادی در کانون خانواده و کلاس درس به وجود بیاید؛ بنابراین باید به سمتی برویم که آزمون و سنجش سلامت معلم انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر لزوم ایجاد زمینه احداث یک دهکده المپیک برای نظام تعلیم و تربیت در این استان تأکید و بیان کرد: در این دهکده باید سعی کنیم از ورزش‌های سنتی و باستانی تا ورزش‌های روز برای هفت اقلیم ایران استفاده کنیم و دهکده المپیک می‌تواند ویژگی گردشگری هم برای استان سمنان داشته باشد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار