مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن حضور در دفتر فرماندار شهرستان با وی در خصوص پیگیری و حل مشکلات حوزه منابع طبیعی گفت و گو کرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 02 January 2024

به گزارش تابناک سمنان از روابط عمومی فرمانداری شهرستان گرمسار؛ روز گذشته( ۱۱ دی ماه ) رضا خانی، فرماندار شهرستان گرمسار در حاشیه دیدار با مرادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تشریح اهمیت طرح کاشت ۱ میلیارد درخت در کشور گفت: فرمان رهبری در خصوص کاشت ۱ میلیارد درخت جان دوباره ای به حفظ محیط زیست کشور خواهد داد.

 

 فرماندار گرمسار ادامه داد: بحران آب و گرمای هوا در نتیجه گسترش صنایع در کشور نتایجی چون از بین رفتن منابع طبیعی داشته است.

 

  وی حفظ و گسترش منابع طبیعی و فضای سبز در نقاط مختلف کشور را راه حل تعادل طبیعی و عبور از بحران های زیست محیطی دانست و گفت: بدیهی است که وجود درختان به افزایش تأمین اکسیژن برای تنفس، جذب و ذخیره دی اکسید کربن، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بالا بردن شانس بارندگی در شهرها، ذخیره آب باران و حاصلخیز کردن خاک، تأمین سایه برای خنک‌سازی محیط و بسیاری از مزایای مهم دیگر را در پی دارد.

 

 خانی در پایان از تحقق کامل سهم شهرستان گرمسار در سال اول طرح ملی کاشت ۱ میلیارد درخت خبر داد و گفت: ۳۵ هزار اصله درخت در قالب این طرح در مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان قرص گردیده است.

 

 وی ادامه داد: ۵۰ هزار اصله درخت نیز آماده کاشت می‌باشد که انتظار میرود سطح زیر کشت این طرح در شهرستان به حدود ۲۰۰ هکتار افزایش یابد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار