دومین جشنواره فیلم کوتاه موج با معرفی فیلم های برگزیده در بخش های مختلف در جزیره کیش به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۸۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 02 March 2017
به گزارش تابناک کیش: آئین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه موج شامگاه سه شنبه با حضور معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ، روسای پردیس های بین الملل کیش دانشگاه های تهران و صنعتی شریف ، داوران و هیات انتخاب ، دبیر جشنواره و فیلم سازان برتر در سالن مینو پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. 
این جشنواره در سه بخش فیلم های انیمیشن ، مستند و داستانی و با موضوعات فیلم‌های پندآموز، اقتصاد مقاومتی و توصیف جزیره کیش برگزار شد که از میان یک هزار و 151 فیلم ارسال شده به جشنواره 938 فیلم مرتبط با موضوعات جشنواره بود. 
در ارزیابی انجام شده توسط هیات انتخاب جشنواره متشکل از مجید برزگر، نیما عباس پور و بیژن میرباقری 80 فیلم به بخش مسابقه راه یافت که 40 فیلم به موضوع داستانی ،25 اثر در حوزه مستند و 15 فیلم به انیمیشن اختصاص داشت . 
در نهایت پس از ارزیابی هیات داوران متشکل از مجید برزگر ،پوران درخشنده، محسن امیر یوسفی آثار برگزیده انتخاب شدند . 
در پایان بر اساس اعلام نظر داوران، در بخش فیلم های انیمیشن، لوح تقدیر و تندیس جشنواره به سعادت رحیم زاده برای فیلم ' کودکان بلوط ' اهدا شد و جایزه ویژه داوران به طور مشترک به محبوبه محمد زکی برای فیلم 'جوجه ماشینی' و همچنین اصغر صفار و عباس جلالی یکتا برای فیلم 'هزار انسان' اهدا شد . 
در بخش فیلمهای مستند جایزه بهترین پژوهش به طور مشترک به آبتین حسینی برای فیلم 'مرز مه‌آلود 'و علی نیکوکار برای فیلم 'باروری ابرها' اهدا شد . 
همچنین در بخش بهترین کارگردانی بخش مستند جایزه این دوره به مهدی اسدی برای فیلم 'جمعه‌ی قالی ' اختصاص داده شد . 
جایزه بهترین فیلم با موضوع توصیف جزیره کیش نیز به علی کلانتری برای فیلم 'تاریخ مرجانی زاگرس ' و بشیر آزادپور برای فیلم 'جزیره آهوان' اهدا شد. 
جایزه بهترین مستند نیز به معصومه نورمحمدی برای فیلم 'سوزنگرد ' و جایزه ویژه هیات داوران به علیرضا دهقان برای فیلم 'اُوسیا' اهدا شد. 
به گزارش ایرنا ، بر اساس رای هیات داوران جایزه بهترین فیلم با نگاه اقتصاد مقاومتی به صورت مشترک به علیرضا سلمان‌پور برای فیلم 'بوی تلخ چرم 'و فرهاد درودگر برای فیلم 'مرد بتنی (مرد سیمانی) 'اهدا شد. 
در بخش جایزه بهترین فیلم‌برداری فیلم‌های داستانی ،ضمن تقدیر از آیین ایرانی برای فیلم 'ایمپرشن' ، جایزه هیات داوران به امیر موسوی برای فیلمبرداری فیلم 'نسبت خونی ' اهدا شد . 
از بین نامزدهای منتخب برای دریافت جایزه بهترین تدوین فیلم‌های داستانی ، محمد اسماعیلی برای تدوین فیلم 'عملیات 747 'موفق به دریافت جایزه بهترین تدوین شد. 
در بخش نامزدهای بهترین کارگردانی فیلم‌های داستانی ،ضمن تقدیر از کارگردانان فیلم‌های 'آیینه‌های پریده رنگ' و 'هستی' جایزه بهترین کارگردانی به طور مشترک به اسماء ابراهیم زادگان برای فیلم 'حفره مشترک 'و حامد نجابت برای فیلم 'اشیاء گمشده' اهدا شد. 
از میان نامزدهای بهترین فیلم داستانی، دیپلم افتخار جشنواره به سالم صلواتی برای فیلم 'آیینه‌های پریده رنگ' و تندیس جشنواره و جایزه بهترین فیلم جشنواره به بهمن و بهرام حاج ابول لو برای فیلم 'نجس ' اهدا شد و مهدی آقا خانی نیز برای فیلم 'درپیکر' موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران شد . 
در بخش جایزه بهترین فیلم‌نامه فیلم‌های داستانی هیات داوران ضمن ضمن تقدیر از نویسندگان فیلم نامه 'نسبت خونی' ، آرمان خوانساریان برای فیلم‌نامه فیلم‌های 'سبز کله‌غازی' و ' قرص برنج' حائز دریافت جایزه بهترین فیلم نامه فیلمهای داستانی شد. 
همچنین در این جشنواره از عباس دوست قرین برای 'فیلم کودکانه' ، عباس نجاری از 'گونه های زخمی خلیج '، مجید سلیمی برای 'سفر سفید' ، یزدان قاسمی برای فیلم 'کیش من ' ، سمیه ملک پور برای فیلم های 'ره پویان راه و بندگی و دختران پائیز '، سیما علیپور برای فیلم از 'آبی تا رابی ' و منا امامی زاده برای فیلم 'نمره' تقدیر شد . 
در بخش دیگر این برنامه از صدا و سیمای کیش برای ارائه فیلم ها و تعدادی از خبرنگاران قدردانی شد. 
دور نخست جشنواره با موضوع فیلمهای پند آموز بود که در این دوره علاوه بر توجه به موضوع اصلی ( فیلمهای پند آموز) موضوعات ویژه اقتصاد مقاومتی و توصیف جزیره زیبای کیش نیز به آن اضافه شد . 
تعدادی از فیلمهای برگزیده این جشنواره امروز در سینما لبخند جزیره کیش اکران می شود. 
جزیره کیش با وسعت حدود 91.5 کیلومتر مربع در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار