معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش با تاکید بر اینکه هر چه فیلم های تولیدی مثبت تر باشند اثر گذاری آنها در جامعه بیشتر خواهد بود افزود : فیلم مطلوب از نگاه مثبت اندیش حاصل می شود.
کد خبر: ۳۸۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 02 March 2017
به گزارش تابناک کیش:  ابراهیم رضوانی شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه موج گفت : جامعه هنری اگر شناخته شود ،به خوبی در جریان مسائل روز جامعه قرار گیرد ، مورد تکریم و احترام و نگاه مسئولان به این جامعه نگاهی محبت آمیز ، دوستانه ، صمیمانه و همراه با اعتماد باشد بدون تردید می توان از زحمات هنرنمایی آنان نتیجه ای به مراتب بیشتر از سخنرانی ها و موعظه ها گرفت. 
وی با تاکید بر اینکه اثر پذیری در آنچه که می بینید بیش از آنچه که می شنوید است افزود : چشم روزنه ورود همه آن چیزی است که در طول تاریخ زندگی به گونه ای ثبت و ضبط می کند که سالها می تواند برداشت چشمی خود را تداعی و به جامعه ارائه کند و یک فیلمساز سبب ورود به زندگی افرادی می شود که هرگز نه آنها را دیده و نه خواهد دید. 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصرح کرد : اثر گذاری فیلم در جان انسان ها به حدی است که در هر سنی که باشیم اگر از ما بپرسند رفتار ، گفتار و کردار امروز شما متاثر از چه چیزی است باید اقرار کنیم بخش عمده سبک زندگی ما متاثر از فیلم است. 
رضوانی گفت : آنچه که چشم ها می بینند در قلب نقش می بندد و هر چه فیلم ها موثرتر باشند اثر گذاری آنها در جامعه بیشتر خواهد بود. 
این مسئول در سازمان منطقه ازاد کیش گفت : این جشنواره با شعار فیلم های پند آموز است و بدان ایمان داریم چون اعتقاد داریم فیلمی که تنها اوقات فراغت انسان را پر کند اثر گذاری خود را انجام نداده است . 
رضوانی اضافه کرد : فیلمی به رسالت خود عمل می کند که بتواند در جان انسان ها نفوذ کند چنین فیلمی در همه زندگی انسان اثر گذار خواهد بود و توانسته سبک زندگی را تغییر دهد. 
وی گفت : فیلمسازی که نگاه مثبت داشته باشد به سمت ساخت فیلمی خواهد رفت که بر جان آدمی اثر گذار باشد . 
رضوانی به دو نگاه موجود در فیلمسازان اشاره کرد و گفت : نگاه اول این است که ما مسئول انعکاس همه آنچه در جامعه وجود دارد ( چه خوب و چه بد )هستیم و نگاه دوم نگاه کردن به مثبت های جامعه است که این دو نگاه همواره با هم در تقابل بوده اند. 
وی با انتقاد از برخی فیلمهای سال گذشته جشنواره فیلم فجر گفت : متاسفانه آن بخش از سیاهی جامعه بیش از اندازه برجسته شده بود ، در این فیلم ها بخش خالی لیوان و تیره جامعه بسیار پرنگ شده بود تا جایی که کسانی که فرزند کوچک داشتند نگران تماشای آنها شده بودند . 
به گزارش ایرنا ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش تصریح کرد : برخی آسیب ها همچون توهین به معلم ، والدین ، خیانت ، فحاشی و رفتارهای زشت در جامعه وجود دارد افزود : اما آیا با انعکاس تصویر آنها این آسیب ها محو خواهد شد و یا نهادینه ؟. 
وی گفت :افرادی که تجربه ای در زندگی دارند می توانند از بیان این مسائل در فیلم ها نتیجه بگیرند اما کودکانی که تنها مقلدند از این آثار تاثیر می پذیرند. 
رضوانی به نگاه مثبت فیلم های جشنواره فجر امسال اشاره کرد و گفت : اگر چه نقدهای بر گرایش این فیلم ها به سمت تولید آثار غمگین بود اما همین فیلم ها نگاه مثبت خاصی به ویژگی های خوب جامعه داشت و در آموزش دهی ، اثر پذیری و فاصله گرفتن از آسیب های اجتماعی در سطح خوبی قرار داشت . 
وی گفت : جشنواره فیلم موج هدفمند آغاز شد و بر این باوریم از این جشنواره ها خروجی هایی خواهیم داشت که می توان آنها را برای پخش به مدارس و صدا و سیما ارائه کرد و از آن به عنوان فیلم های پند آموز بهره گرفت. 
رضوانی توصیف جزیره کیش را یکی ازموضوعات جشنواره دوم اعلام کرد و گفت :ما تعلق خاصی به این خاک پاره مرجانی داریم و کیشوندان تعصب خاصی به آن دارند چرا که کیش در بسیاری از امور در کشور و در جهان منحصربفرد است ، فرهنگ رانندگی ، بوق نزدن ، نداشتن چراغ راهنمایی و رانندگی ، امنیت کیش ، نبود مزاحمت برای نوامیس در هر ساعت از شبانه روز ، نبود نزاع خیابانی و درگیری از جمله این ویژگی هاست. 
وی گفت : در کیش علاوه بر مزایا و مواهب طبیعی و خدادادی می توان بدنبال ویژگی هایی بود که منحصر بفرد است . 
این مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: فیلم مطلوب از نگاه مثبت اندیش حاصل می شود ، هر چه همت در این جشنواره به خرج دادید نشان دهنده ارزش گذاری به موضوعات است . 
رضوانی در مورد انتخاب موضوع اقتصاد مقاومتی گفت : این موضوع شعار سال نیست بلکه نگاه انسان به زندگی و سبک زندگی است که اگر یاد بگیریم به گونه ای زندگی کنیم و درمسائل اقتصادی تاب آوری داشته باشیم و با تهدید ها وتحریم های کوچک دچار آسیب نشویم به هدف رسیده ایم . 
وی گفت : با این اقدام ما خود را در سیاست گذاری کشور سهیم کرده ایم ، بدون تردید فیلم های ساخته شده شما برای کسانی که کشور داری می کنند به قدری اثر گذار است که در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های خود از آن بهره می گیرند. 
رضوانی گفت : بسیاری از تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها برخاسته از این فیلمهاست . 
به گزارش ایرنا ، دبیر جشنواره دومین فیلم کوتاه موج نیز به فعالیت چند ماهه عوامل اجرایی برای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت : آمار فیلم های ارسالی ما را متعجب کرد و شاهد استقبال خوبی از سوی فیلمسازان کشور بودیم. 
سعید دهقان به نحوه اطلاع رسانی و ارتباط با فیلسازان فیلم کوتاه اشاره کرد و افزود : یک هزار و 151 فیلم در سه بخش به جشنواره ارسال شد که از کیفیت بالایی برخوردار بودند. 
وی اظهار کرد : 938 اثر مرتبط به دبیرخانه جشنواره رسید که از بین آنها و با تلاش هیات منتخب 80 فیلم به بخش مسابقه راه یافت که 40 فیلم به بخش داستانی ، 25 فیلم مستند و 15 فیلم به بخش انیمشین اختصاص داشت . 
دهقان با بیان اینکه هیات انتخاب امسال تخصصی تر بود اظهار کرد :بیژن میرباقری، نیما عباس‌پور و مجید برزگر هیات انتخاب جشنواره امسال را تشکیل دادند که این افراد برای سینمای ایران وزنه ای ارزشمند به حساب می آیند. 
دبیر جشنواره فیلم موج گفت : هیات داوران با دقت و حوصله فراوان تمامی فیلم ها را رصد کردند و انتخاب با دقت و وسواس بالا صورت گرفت . 
وی تاکید کرد : ملاک های داوری به خوبی رعایت شد و داوران سنگ تمام گذاشتند. 
دهقان در پایان از تلاش هیات انتخاب ، داوران و عوامل اجرایی و تمامی فیلمسازان شرکت کننده قدردانی و ابراز امیدواری کرد که اختتامیه این جشنواره شروعی برای جشنواره های بعدی باشد. 
اجرای موسیقی توسط گروه کرال میش مهر ، پخس نماهنگی از روند فعالیت داوران و دست اندرکاران برگزاری فیلم موج ، اهدا جوایز ، لوح تقدیر و تندیس جشنواره به برگزیدگان ، هیات داوران و گرفتن عکس یادگاری مسئولان با فیلم سازان از بخش های مختلف این برنامه بود. 
آئین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه موج شامگاه سه شنبه با حضور معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ، روسای پردیس های بین الملل کیش دانشگاه های تهران و صنعتی شریف ، داوران و هیات انتخاب ، دبیر جشنواره و فیلم سازان برتر در سالن مینو پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار