بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام 'دولت آمریکا' در تصرف وتهدید به اعمال زور علیه اماکن دیپلماتیک کشورهای خارجی را محکوم و بدعتی خطرناک خواند.
کد خبر: ۴۹۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 13 September 2017
به گزارش تابناک : بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام اخیر 'دولت آمریکا' در تصرف و بازرسی طولانی مدت اماکن دیپلماتیک روسیه در خاک آن کشور، ضمن تقبیح این اقدام خودسرانه و خلاف عرف و موازین بین المللی، گفت: اقدام دولت آمریکا در تصرف یا تهدید به اعمال زور علیه اماکن دیپلماتیک کشورهای خارجی در خاک این کشور محکوم و بدعتی خطرناک است.
 
وی گفت: این امر نشان دهنده آن است که از این پس، اماکن دیپلماتیک هیچ یک از کشورهای خارجی در خاک ایالات متحده آمریکا از ضمانت کافی در رعایت مصونیت های دیپلماتیک برخوردار نیست.
 
به گزارش رسانه های روسی، ماموران امنیتی آمریکا املاک دیپلماتیک روسیه بویژه ساختمان سرکنسولگری این کشور در سانفرانسیسکو را بازرسی کردند و هنوز در این ساختمان حضور دارند.
 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد که وزارت امورخارجه این کشور را موظف کرده است، علیه اقدامات غیرقانونی واشنگتن به دادگاه آمریکا شکایت کند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار