رئیس اداره اصلی عملیات ستاد ارتش روسیه گفت که از مطالعه دو موشک آمریکایی که به سوریه پرتاب شده بود، برای تکامل سلاح های روسی استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 26 April 2018

به گزارش تابناک : ژنرال «سرگئی رودسکوی» در جمع خبرنگاران افزود: دو موشک استفاده شده در جریان حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه که یکی از آنها تام هاوک و دیگری موشک هواپایه است، به مسکو منتقل شده است. 

وی توضیح داد: نتایج مطالعه و بررسی این موشک ها در تکامل سلاح های روسی بکار گرفته خواهد شد. 

ژنرال رودسکوی یادآورشد: بخشی از این موشک ها به دلیل نقص فنی به هدف نرسیده و سقوط کرد و برای اماکن مسکونی تهدید ایمنی در برداشت و ممکن بود منجر به کشته شدن غیرنظامیان شود. 

وی با نشان دادن فیلم هایی از موشک تام هاوک ادامه داد: این موشک از دمشق به مسکو منتقل شده است. 

امروز در کنفرانس مطبوعاتی ژنرال رودسکوی در ستاد کل ارتش روسیه، مجموعه قطعاتی از موشک های پرتاب شده در حمله موشکی اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه نشان داده شد. 

در این نمایشگاه، قطعات موشک های تام هاوک آمریکایی، موشک های هواپایه انگلیسی و موشک های فرانسوی اسکالپ و استورم شدوو نشان داده شد. 

رسانه های روسی پیشتر اعلام کردند که دمشق دو فروند موشک هوشمند پیشرفته بالدار آمریکایی را که در تجاوز اخیر واشنگتن و متحدانش به سوریه شلیک شده بود، سالم به روسیه تحویل داده است. 

آمریکا، انگلیس و فرانسه صبح شنبه 25 فروردین ماه با دستاویز قراردادن ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما توسط دولت سوریه، برخی مناطق این کشور را تحت حمله موشکی قرار دادند که 70 درصد این موشک ها توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری و منهدم شد. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار