رییس مرکز توسعه سلامت جزیره :
رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: ۲۰ واحد صنفی متخلف در این جزیره به علت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.
کد خبر: ۹۸۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 24 July 2021

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا رضانیا در این باره اظهار داشت: این واحدها در نتیجه بازرسی های ۱۲ بازرس مرکز توسعه و سلامت و گزارش های مردمی پلمب شده اند.

وی اضافه کرد: تخلف سه مورد از این واحدها پس از قرار گیری جزیره در وضعیت قرمز کرونایی و تشدید نظارت ها از اواسط تیر ماه محرز شده و با کسب اجازه نهادهای قضایی نسبت به تعطیلی آنها اقدام شده است.

رضانیا با بیان اینکه اخرین مورد پلمب مربوط به یک واحد کباب سرا است یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ارایه خدمات به افراد دارای ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از مصوبات ستاد ملی کرونا و شورای سلامت جزیره بوده و عدم رعایت این موارد منجر به پلمب واحد صنفی خواهد بود.

وی اضافه کرد: جزیره کیش همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و از سه شنبه هفته گذشته نیز برخی محدویت ها به منظور کاهش زنجیره شیوع تشدید شده است.

تعطیلی پلاژ آقایان و خانم ها، کاهش ساعات فعالیت مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها از دیگر محدودیت های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا تا سوم مرداد در این جزیره است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۳۱ تیر در این جزیره ۶ هزار و ۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۵۲ نفرآنان در ۲۴ ساعت منتهی به بامداد پنجشنبه تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار