کدام مناطق منتظر سیل باشند؟

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو حوضه‌‌‌های آبریزی را که احتمال وقوع سیل در آنها تا روز چهارشنبه (پانزدهم دی‌‌‌ماه) وجود دارد، اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 02 January 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد و طبق اعلام موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بر اساس پایش مدل‌‌‌های جهانی و منطقه‌‌‌ای پیش‌بینی آب‌وهوا، در حوضه آبریز زهره-جراحی و حوضه‌‌‌های جنوبی از صبح امروز وقوع بارشی به مدت ۶۰ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰۰ تا ۲۵۰میلی‌متر در استان هرمزگان، به‌ویژه نواحی مرکزی محتمل خواهد بود.
در حوضه‌‌‌های آبریز زهره- جراحی و حوضه‌‌‌های جنوبی و زاینده‌رود و حوضه‌‌‌های جنوب غربی وقوع بارشی به مدت ۴۸ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌‌‌ای) ۱۴۰ تا ۱۸۰میلی‌متر در استان فارس (به‌خصوص نیمه جنوبی)، ۱۲۰ تا ۱۶۰میلی‌متر در استان بوشهر (به‌خصوص نیمه جنوبی)، ۶۰ تا ۱۰۰میلی‌متر در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۴۰ تا ۸۰میلی‌متر در استان خوزستان (نیمه جنوبی) شروع می‌شود.
برپایه این گزارش، در حوضه‌‌‌های آبریز زهره-جراحی و حوضه‌‌‌های جنوبی، زاینده‌رود و حوضه‌‌‌های جنوب غربی و فلات مرکزی و شرقی از صبح امروز (یکشنبه ۱۲دی‌‌‌ماه) وقوع بارشی به مدت ۷۲ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌‌‌ای) ۲۰۰ تا ۲۵۰میلی‌متر در استان کرمان (به‌خصوص نیمه جنوبی) و وقوع بارشی به مدت ۳۶ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌‌‌ای) ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر در استان یزد (نیمه جنوبی) محتمل خواهد بود.
در حوضه‌‌‌های آبریز فلات مرکزی و شرقی و زهره-جراحی و حوضه‌‌‌های جنوبی از بعد از ظهر امروز وقوع بارشی به مدت ۶۰ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌‌‌ای) ۸۰ تا ۱۲۰میلی‌متر در استان سیستان و بلوچستان و وقوع بارشی به مدت ۴۸ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌‌‌ای) ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر در استان خراسان جنوبی (نیمه شرقی) محتمل است.
در حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی از امشب وقوع بارشی به مدت ۳۶ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌‌‌ای) ۳۰ تا ۶۰میلی‌متر در استان خراسان‌رضوی (نواحی شرقی و جنوبی) محتمل خواهد بود.
گزارش بارش‌‌‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی ‌‌‌جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۰) تا روز سوم دی‌‌‌ماه ۵/ ۴۷میلی‌متر بارندگی در کشور رخ داده که حاکی از کاهش ۳۹درصدی بارش‌‌‌ها نسبت به دوره متوسط بلندمدت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار