به گزارش تابناک تهران، سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران، در خصوص حمل و نقل شهری و توسعه خطوط متروی حومه تهران اظهار کرد: با توجه به رکود در توسعه خطوط متروی حومه تهران و بی انگیزگی مسؤولان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در مدیریت قبلی مبنی بر حل و فصل مشکلات مردم در این زمینه، اولین جلسه بررسی ایجاد تفاهم اولیه و کلی برای نحوه توسعه خطوط متروی تهران با حضور مسؤولان متروی تهران و حومه، مسؤولان استانداری و نمایندگان مجلس و نماینده سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد و وظایف هریک مشخص و صورتجلسه به امضا رسید.
وی گفت: در این جلسه در ارتباط با توسعه خطوط متروی تهران به شهرهای اطراف مانند متروی غرب به سمت شهرقدس، شهریار، اندیشه و ملارد و نیز خط در حال احداث تهران پرند که عملیات اجرایی آن آغاز شده و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و خط متروی ده خیر، قرچک، ورامین و پیشوا و خط متروی قیامدشت، پاکدشت و شریف آباد همچنین خط متروی بومهن و پردیس بحث و بررسی شد تا بررسی موانع کار و تسهیل اجرای مطالعات و عملیاتی کردن وظایف اجرایی در سایر خطوط با سرعت و شدت بیشتری انجام گیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: استفاده از ردیف های بودجه ای موجود، تقویت بودجه ها در آینده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ضامن اجرایی شدن این مهم بوده که دغدغه حدود ۷ میلیون نفر جمعیت ساکن در شهرهای اطراف تهران است.
یزدیخواه با بیان اینکه خط متروی حسن آباد به فرودگاه امام(ره) توجیه اقتصادی ندارد، افزود: خط متروی پرند درحال اجرا بوده و این مسیر از فرودگاه امام به سمت مترو در حال اتمام است و امکان تغییر خط وجود ندارد و خط ریلی به شهرک صنعتی نیاز به بررسی دارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای احداث ایستگاه مترو در نزدیکی شهرک پوشاک رباط کریم می توان بررسی های لازم را انجام داد.