دو شرط جالب پزشکیان برای وزیران پیشنهادی/ جزئیات تشکیل کمیته های شش‌گانه "کارشناسان معتمد"

آخرین شنیده ها از ترکیب و چینش کابینه دکتر پزشکیان حاکی از این است که یک شورای ویژه ۹ نفره از کارشناسان معتمد رئیس جمهور منتخب در ساختمان قرمز ریاست جمهوری تشکیل شده است که کار ویژه اش انتخاب کابینه و معرفی آنان به رئیس جمهور منتخب است.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ 09 July 2024

خبرنگار تابناک از جزئیاتی از این رویداد مطلع شد، بر این اساس، شورای کارشناسان تعیین کابینه، با حضور آقایان جواد ظریف (سیاست داخلی و خارجی)،سردار حسین علایی(رئیس کمیته امنیتی -دفاعی)، علی ربیعی(اجتماعی)، صالحی امیری(فرهنگی)، طیب نیا(اقتصادی)، عبدالعلی زاده (زیربنایی)، محمد صدوقی (پسر ایت الله صدوقی یزد به پیشنهاد سید محمد خاتمی), قائم پناه(معاون پزشکیان در وزارت بهداشت) و  تشکیل شده است.
 
این کمیته کارشناسان قرار است برای هر پست ارشد دولتی(کابینه و معاونان رئیس جمهور) 5 گزینه را به رئیس جمهور معرفی خواهند کرد.
 
دو شرط جالب پزشکیان برای نامزدهای وزارتخانه ها و پست های ارشد دولتی این است که اولا  این افراد بدون سابقه وزارت باشند و معدل سنی آنان هم زیر 55 سال باشد.
 
شنیده ها حاکی است تنها مورذی که تا حدود زیادی قطغی شده است عباس عراقچی برای وزارت امور خارجه و طیب نیا وزیر اقتصاد و رئیس شورای هماهنگی اقتصادی است و زمزمه هایی از  انتصاب آقایان محمدرضا عارف و محمد شریعتمداری برای معاونت اولی رئیس جمهور نیز به گوش می رسد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار