تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان در گرو پرداخت تسهیلات

استاندار یزد با اشاره به لزوم پیگیری جدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به عبور از عمده مراحل پیچیده پروژه‌های نهضت ملی مسکن، در صورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات، شاهد شتاب بخشی در اجرای این طرح خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ 10 September 2024

مهران فاطمی؛ استاندار یزد با حضور در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد، به بررسی روند خدمات رسانی به مردم و مسائل مربوط به این مجموعه پرداخت.

استانداریزد در این نشست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از مجموعه های خدوم و پر تلاش استان خواند و گفت: قریب به نیمی از بار ابرپروژه نهضت ملی مسکن بر عهده این مجموعه است و اهتمام آن ها در تسریع در اجرای پروژه ها، در خور تقدیر است.
 
وی در ادامه علیرضا نادریان زاده؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان را از مدیران پیگیر، سختکوش و صادق الوعد استان دانست و اظهارکرد: انتظار می رود مسائل مربوط به پروژه های نهضت ملی مسکن به صورت شبانه روزی و با جدیت پیگیری شود.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت حوزه تامین مسکن؛ به عنوان یکی از نیازهای اساسی خانواده ها، خاطرنشان کرد: در دولت نهم اجرای طرح «مسکن مهر» به منظور تأمین نیاز مسکن مردم مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت.
 
استاندار یزد با بیان اینکه پروژه های مسکن مهر در دولت دهم به مرحله بهره برداری رسید، گفت: پروژه های مسکن مهر به صورت آپارتمانی و در مجموع در طول 8 سال(دولت نهم و دهم) پیگیری و محقق شد.
 
فاطمی همچنین با بیان اینکه در زمان اجرای طرح مسکن مهر، کشور به لحاظ پرداحت تسهیلات در وضعیت بهتری قرار داشت، اضافه کرد: در مجموع در قالب طرح مسکن مهر، 11 هزار واحد در استان یزد ساخته و تحویل مردم شد.  
 
استاندار یزد با اشاره به ثبت نام قریب به 140 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای متقاضیان، فرایند پالایش واجدین شرایط، قریب به یک سال به طول انجامید.
 
فاطمی با بیان اینکه گذر از برخی فرایندها، زمان بر و خارج از اختیارات استانی بود، اظهارکرد: به عنوان نمونه الحاق زمین های طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرهای بالای 50 هزار نفر، نیازمند تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی بود.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان در همین راستا افزود: با توجه به ایجاد صف برای بررسی و تصویب الحاق زمین به شهرهای بالای 50 هزار نفر، فرایند بررسی برخی پرونده ها تا 2 سال نیز زمان برد.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: فرایند الحاق زمین به شهرهای زیر 50 هزار نفر، در چارچوب اختیارات استان بود لذا فرایندها در حداقل زمان انجام و فرایند الحاق تسریع شد.
 
فاطمی با اشاره به رویکرد ویلایی سازی به جای آپارتمان سازی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان، اظهارکرد: با اتخاذ این رویکرد، متراژ اراضی مربوط به واحدها را در شهرها و روستا افزایش دادیم.  
 
وی با بیان اینکه امکان ساخت و ساز واحدها بدون آماده سازی اراضی وجود ندارد، تصریح کرد: بخش اعظم فرایند دشوار آماده سازی زمین، جمع آوری نخاله، خیابان کشی و تامین زیرساخت‌های آب و برق و گاز جهت ساخت واحد مسکونی انجام شده و مابقی در حال انجام است.
 
استاندار یزد با بیان اینکه از عمده مراحل سختی پروژه ها، عبور کرده ایم خاطرنشان کرد: در صورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، شاهد شتاب بخشی به روند اجرا و بهره برداری از آن ها خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار