با حضور امام جمعه قم

گردهمایی خادمان افتخاری حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

جمعی از خادمان افتخاری حرم حضرت معصومه(س) یکشنبه شب در همایش فصلی خادمان افتخاری با موضوع اخلاق خدمتگزاری در شبستان نجمه خاتون این مکان مقدس تجلیل مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 18 May 2015
به گزارش تابناک قم، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) در حقیقت دربانان بهشت هستند، افزود: خدمت به زایران دختر گرامی امام هفتم شیعیان پاداشی بس بزرگ دارد، که شمارش آن امکانپذیر نیست.

وی حضرت معصومه (س) را به عنوان یکی از مصادیق صالحین عنوان کرد و افزود: خادمان حرم آن حضرت باید به خاطر توفیقی که نصیبشان شده شکر گزار درگاه خداوند متعال باشند.

عبدی با اشاره به فعالیت بیش از هفت هزار خادم افتخاری در حرم حضرت معصومه(س،) تصریح کرد: از این تعداد که در واحد ها و کشیک های مختلف مشغول به خدمت هستند، 44 نفر دارای مدرک دکتری و 647 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 374 نفر از خادمان افتخاری حرم دارای مدرک کارشناسی در رشته های مختلف هستند، افزود: 905 نفر نیز دارای مدرک کاردانی و 3 هزار و 571 نفر از خادمان نیز دیپلم و پایین تر از دیپلم هستند.

مدیر حرم حضرت معصومه، تصریح کرد: خادمان افتخاری که در بین آنها اعضای هیات علمی دانشگاه ها و استادان حوزه علمیه حضور دارند، با ارایه پیشنهادها و راهنمایی های خود نقش موثری در انجام مطلوب کارها و فعالیت های حرم ایفا می کنند.

همچنین در این مراسم امام جمعه قم با تاکید بر اینکه اسلام ناب از آموزه‌های اهل بیت (ع) گرفته شده است، گفت: طبق احادیثی از ائمه اطهار (ع) کسی که با معرفت حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کند اهل بهشت می‌شود و هر فردی نسبت به درگاه این بانوی کریمه احترام قائل شود مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی اظهار کرد: رسالت ائمه اطهار (ع) دینی را بر دوش هر فرد گذاشته است که خادمان افتخاری با خدمت‌رسانی در حرم حضرت معصومه (س) دین خود را به خوبی ادا می‌کنند.

در پایان این مراسم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی استاد برجسته حوزه علمیه بر افزایش درجه معنویت خادمان افتخاری تاکید کرد و گفت: خادمان با فعالیت‌های خود به سمت ولایت و معرفت الهی حرکت کرده و با توجه به خدماتی که در حرم حضرت معصومه (س) انجام می‌دهند مورد شفاعت آن حضرت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه خادمان باید در رفتار خود اخلاق پسندیده‌ای را به نمایش بگذارند، اظهار کرد: اگر زائری با خادمان بدرفتاری کرد در مقابل خادمان باید رفتار مناسب و درستی داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار